Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Zmiany na Kaponierze już od 8 sierpnia! W nocy będą malowane nowe strzałki regulujące ruch na rondzie

Grzegorz Okoński
To już ostatnie chwile dotychczasowej organizacji ruchu na Kaponierze – w nocy z czwartku na piątek rozpoczną się prace zmieniające kierunki pasów wjazdu i wyjazdu z ronda. Po nich nadejdzie czas na likwidację dróg rowerowych bezpośrednio w osi jezdni i przeniesienie ich na bardziej bezpieczne pasy.
To już ostatnie chwile dotychczasowej organizacji ruchu na Kaponierze – w nocy z czwartku na piątek rozpoczną się prace zmieniające kierunki pasów wjazdu i wyjazdu z ronda. Po nich nadejdzie czas na likwidację dróg rowerowych bezpośrednio w osi jezdni i przeniesienie ich na bardziej bezpieczne pasy. Grzegorz Dembiński
To już ostatnie chwile dotychczasowej organizacji ruchu na Kaponierze – w nocy z czwartku na piątek rozpoczną się prace zmieniające kierunki pasów wjazdu i wyjazdu z ronda. Po nich nadejdzie czas na likwidację dróg rowerowych bezpośrednio w osi jezdni i przeniesienie ich na bardziej bezpieczne pasy.

Część prac będzie niezauważalna dla kierowców, rowerzystów, motorniczych i pasażerów, bo mają być prowadzone w czasie, gdy na rondzie jest najmniejszy ruch, czyli w nocy – choć wówczas kierowcy muszą zachować czujność i nie jechać na pamięć! Całość prac ma zakończyć się do 15 sierpnia.

Jako pierwsze będą usuwane oznaczenia poziome na dojazdach do Kaponiery przy ul. Roosevelta, patrząc od strony mostu Dworcowego, a także na Świętym Marcinie. Ta ulica już przeszła we władanie drogowców, którzy malują nowy pas dla rowerzystów.

Sprawdź też:

W piątek o godz 22.00 będą wyłączone sygnalizatory na Kaponierze, włączone będą tylko żółte pulsujące światła. Trzeba bowiem dostosować program sterowania sygnalizacją do nowego porządku.

Zobacz też: Taki będzie Poznań jutra. Ścisłe centrum miasta chce się zmieniać dla pieszych, rowerzystów i... kierowców

Podczas nowej organizacji ruchu na jezdni ul. Roosevelta, od strony mostu Dworcowego, lewy skrajny pas jezdni będzie przeznaczony do skrętu w lewo, dwa kolejne do jazdy na wprost, a prawy dla jadących w stronę ul. Święty Marcin. Z kolei kierowcy dojeżdżający do ronda Kaponiera ulicą Święty Marcin będą mieli cztery pasy ruchu: jadący w lewo (czyli w stronę Targów) zyskają dwa odrębne pasy do skrętu. Osobne pasy będą zachowane dla jadących na wprost i skręcających w prawo. W efekcie wyjeżdżający z centrum będą mogli zapomnieć o obecnym korku od pl. Mickiewicza.

Ważne zmiany czekają rowerzystów: w pierwszym etapie przesunięty zostanie pas rowerowy znajdujący się na wjeździe na rondo Kaponiera od strony ul. Święty Marcin - rowerem będzie można dojechać do ronda Kaponiera po istniejącej drodze rowerowej znajdującej się wzdłuż chodnika, po północnej stronie mostu Uniwersyteckiego. Przed sygnalizacją świetlną na rondzie zamontowany zostanie sygnalizator, który pozwoli rowerzystom bezpiecznie wjechać na śluzę rowerową znajdującą się na jezdni, przy czym nie jest to rozwiązanie docelowe, a przyjęte będzie tylko do czasu wybudowania wygodnej dwukierunkowej drogi rowerowej przez północną część ronda, wzdłuż ulicy Zwierzynieckiej aż do ul. Gajowej, z nowym przejazdem przez rondo.

Sprawdź też:

Dodatkowy sygnalizator dostaną też motorniczowie tramwajów jadących od strony ul. Głogowskiej oraz ul. Grunwaldzkiej i skręcających w prawo w ul. Św. Marcin. Tym samym tramwaje linii 13 i 5 częściej będą dostawać zielone światło, a przez to sprawniej przejadą w kierunku ul. Św. Marcin. Nowa koncepcja przewiduje, że sygnalizatory kierunkowe dla samochodów ograniczą blokowanie torowiska przez samochody, które nie mogą zjechać z ronda: sygnalizatory dla samochodów skręcających w lewo pojawią się na wlotach na rondo od strony ul. Św. Marcin i wlotach z ul. Roosevelta. ZDM zapewnia, że autobusy linii nr 163 i 169 też szybciej przejadą przez rondo.

Zobacz też:

Na polskich drogach wciąż dochodzi do ogromnej liczby wypadków. Wiele z nich często kończy się tragicznie. Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego przygotowało raport, z którego wynika, że najczęstszą przyczyną wypadków na polskich drogach jest brawura i nieostrożna jazda. Rzadziej mówi się o „pośrednich” czynnikach, które rozpraszają kierowców lub same stwarzają niebezpieczeństwo wewnątrz auta. Zobacz, jakie inne zachowania kierowców mogą prowadzić do niebezpieczeństwa.Zobacz ranking --->

10 najpoważniejszych przyczyn wypadków. Zobacz ranking

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski