Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przystanki na Żegrzu niedostępne dla niepełnosprawnych [ZDJĘCIA]

Bogna Kisiel
- Budowa wind to wydatek rzędu 10 mln zł. Koszt dwóch przejść dla pieszych to ok. 2,5 mln zł - mówi Mariusz Wiśniewski, radny PO. - Realizacja drugiego wariantu wydaje się realniejsza. Rozwiązałaby istniejący od 30 lat problem. Mieszkańcy chcą ten projekt zgłosić do budżetu obywatelskiego
- Budowa wind to wydatek rzędu 10 mln zł. Koszt dwóch przejść dla pieszych to ok. 2,5 mln zł - mówi Mariusz Wiśniewski, radny PO. - Realizacja drugiego wariantu wydaje się realniejsza. Rozwiązałaby istniejący od 30 lat problem. Mieszkańcy chcą ten projekt zgłosić do budżetu obywatelskiego Waldemar Wylegalski
Nie wszyscy mogą skorzystać z przystanków tramwajowych Żegrze I oraz Żegrze II. Trzeba mieć krzepę, by znieść po schodach dziecko w wózku. Dla osoby niepełnosprawnej na wózku stanowią one barierę nie do pokonania.

- Matka z dzieckiem, która jedzie ze Starołęki najwcześniej wysiądzie z tramwaju przy trasie Katowickiej, na przystanku Żegrze III - twierdzi Szymon Ossowski, przewodniczący Rady Osiedla Żegrze.

Zobacz: MPK Poznań: Ruszył remont torowiska na Hetmańskiej [ZDJĘCIA, OBJAZDY]

Od wielu lat mieszkańcy Rataj walczą o rozwiązanie tego problemu. - Gdy budowano kładki, nikt nie myślał o osobach niepełnosprawnych czy rodzicach małych dzieci - mówi Mariusz Wiśniewski, radny PO, który zabiegał, aby w budżecie miasta znalazły się pieniądze na opracowanie koncepcji dojścia do tych dwóch przystanków. I ZDM przygotował ją.

- Spotkaliśmy się z radą osiedla i mieszkańcami - mówi Jacek Szukała, dyrektor ZDM. - Przedstawiliśmy dwa warianty. Pierwszy zakłada budowę wind, drugi przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.

Sz. Ossowski twierdzi, że większość osób, które uczestniczyły w spotkaniu opowiedziały się za przejściem dla pieszych. - Chcielibyśmy windy, ale to niemożliwe - przyznaje Sz. Ossowski. - Przejście jest bardziej realne.

Sprawdź również: MPK Poznań: Tak podróżowaliśmy 20 lat temu. Zobacz film!

Dlaczego? - Koszt budowy czterech wind szacujemy na ok. 10 mln zł. Przystanki nie są szerokie i trzeba byłoby przesunąć jezdnię - tłumaczy J. Szukała. - Poza tym istnieje niebezpieczeństwo, że się popsują i osoba niepełnosprawna nie będzie mogła wydostać się z przystanku. Ponadto są bardzo kosztowne w utrzymaniu. A w przypadku realizacji przejść z sygnalizacją zmieścilibyśmy się w 2,5 mln zł.

M. Wiśniewski twierdzi, że mieszkańcy os. Orła Białego chcą budowę dwóch przejść zgłosić do budżetu obywatelskiego.

- Jest koncepcja techniczna, zostały policzone koszty, przemawiają za tym względy społeczne więc istnieje szansa, że projekt zyska poparcie. Jeśli nie uda się, trzeba będzie zabiegać o pieniądze na ten cel w budżecie miasta - mówi M. Wiśniewski. I dodaje: - Przejście ważne jest też ze względów bezpieczeństwa. Wielu uczniów SP nr 50 skraca sobie drogę z przystanku Żegrze I, przebiegając przez ulicę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski