W poniedziałek, około godziny 11 sprawdziliśmy stan przejścia podziemnego pod względem komunikacyjnym. Nie działały schody prowadzące do przejścia z przystanku tramwajów linii 15, 10, 9, 8 i 3. Oprócz tego nieruchome były też schody prowadzące z przejścia podziemnego na Bałtyk i te, które powinny jechać w drugą stronę.
W interpelacji skierowanej do prezydenta miasta, Andrzej Rataj pisze między innymi o olbrzymim koszcie budowy Kaponiery (ponad 360 milionów złotych), czy o długim czasie jej trwania (2011-2015). Rondo zdaniem radnego powinno lepiej funkcjonować, ponieważ jest to ważny węzeł komunikacyjny miasta.
Andrzej Rataj we wniosku zadaje pytania chociażby o datę początkową i końcową gwarancji na poszczególne schody w przejściu podziemnym, o to, kto nadzorował działania związane z nabyciem i zamontowaniem schodów, czy o dostosowane do warunków w miejscu zamontowania (w tym warunków atmosferycznych, temperatury, wilgotności, intensywności zabrudzeń, liczby użytkowników).
Zarząd Transportu Miejskiego odniósł się do naszego pytania, czy jest plan na stałe wyeliminowanie problemu niedziałających schodów.
- Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z innymi miejskimi jednostkami dokłada starań, żeby infrastruktura pasażerska na węźle rondo Kaponiera w jak najlepszy sposób służyła mieszkańcom - mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM.
POLECAMY:
Kobiety poszukiwane za niepłacenie alimentówStary Poznań na archiwalnych zdjęciach!
Poznań 20 lat temu. Czy bardzo się zmienił?
Sprawdź, czy jesteś bystry [QUIZ]
Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]
Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?