Samorządowcy ze Starego Miasta chcą, by dokończono budowę północnego odcinka I ramy komunikacyjnej. Dzięki temu będzie można zmodernizować, czyli także zwęzić takie ulice jak Estkowskiego, Wyszyńskiego czy Solną.
Zgodnie z miejskimi planami miała powstać I, II i III rama komunikacyjna. Nie udało się w całości stworzyć nawet jednej. - Skoro zatem w dokumentach miejskich zakłada się zrealizowanie tej inwestycji, to należy liczyć, że nadal istnieją odpowiednie rezerwy terenowe, a pojawiająca się w tej okolicy zabudowa nie doprowadzi do rezygnacji z tej ważnej inwestycji - mówi Jacek Maleszka, przewodniczący komisji polityki przestrzennej i rewitalizacji rady osiedla. Dokończona część pierwszej ramy miałaby biec od ul. Północnej do Hlonda.
Dzięki temu zostałyby odciążone od ruchu samochodowego ulice biegnące bliżej zabytkowego centrum. - Na Solnej, Wolnica, Małe Garbary, Estkowskiego, Wyszyńskiego (przez most Chrobrego, Ostrów Tumski i Śródkę) panuje ogromny ruch i nie da się tam wyeliminować pojazdów, jeżeli nie zostanie stworzona dla nich dobra alternatywa - zauważa Andrzej Rataj, samorządowiec ze Starego Miasta.
Zobacz też: Czy Grunwaldzką trzeba zwęzić? Kończą się konsultacje
Jacek Maleszka dodaje, że takie rozwiązanie pozwoli na usunięcie zbędnego ruchu samochodowego ze śródmieścia, umożliwi rozwój komunikacji publicznej, rowerowej i powstanie przestrzeń dla pieszych. - Ponowne połączenie ze sobą Starego Rynku, Wzgórza Świętego Wojciecha, Ostrowa Tumskiego oraz Śródki stworzy atrakcyjną dla mieszkańców i turystów przestrzeń. Dodatkowo przywrócony mógłby zostać plac Stawny - stwierdza radny osiedlowy ze Starego Miasta.
Przełożenie większości ruchu na północ, zadaniem samorządowców, pozwoli na przebudowanie, a tym samym zwężenie ulic: Solnej, Wolnica, Małe Gar-bary, Estkowskiego i Wyszyńskiego.
To spowoduje, że staną się one bardziej lokalne. W ścisłym centrum będzie mniej zanieczyszczeń, a odzyskane tereny można by przeznaczyć na potrzeby lokalnej społeczności.
Podczas spotkania z samorządowcami z tej części miasta Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, zwrócił jednak uwagę na ogromne koszty takiego przedsięwzięcia. Dodał, że obecnie są inne priorytety.
Natomiast jeden z osiedlowych radnych z Jeżyc zaproponował, by wprowadzić jeden kierunek jazdy na jednym pasie na ul. Mickiewicza.
Zobacz komentarz: Lek na (niemal) całe zło
Wczoraj podczas spotkania z Maciejem Wudarskim radni z PO stwierdzili, że niemożliwa jest kontynuacja debaty o zwężeniu części ul. Grunwaldzkiej (od Wojskowej po Roosevelta). Dlatego, że przygotowano tylko jedno rozwiązanie, bez alternatyw. Dodali, że chcą, by wszystkie podobne projekty drogowe były konsultowane z samorządem i radami osiedli.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?