Zadaniem w zorganizowanym przez Google konkursie, było przeprowadzenie profesjonalnej kampanii reklamowej poprzez system AdWords (płatne linki widoczne w wyszukiwarce Google, Youtubie i innych stronach partnerskich), dla dowolnie wybranej firmy. AdWords jest popularnym sposobem marketingu internetowego, w którym płaci się za kliknięcie na reklamę, a nie jej wyświetlenie.
- Konkurs daje możliwość by nie tylko sprawdzić się teoretycznie, ale przede wszystkim nabyć praktycznych umiejętności z zakresu używania marketingowych narzędzi internetowych - mówi Wojciech Czart, opiekun drużyny z Wydziału Technicznych Zastosowań Internetu UAM. I podkreśla: To tym bardziej cenne doświadczenie, że konkuruje się nie tylko z innymi studentami, ale też firmami, które profesjonalnie zajmują się marketingiem internetowym.
W następnej kategorii Top 15 Europy znalazły się kolejne dwa polskie zespoły: drugi zespół studentów z Wydziału Fizyki UAM, (w którego skład wchodzili gościnnie również studenci UEP), oraz zespół studentów z Wojskowej Akademii Technicznej. Ostatecznie w Top 15 Europy znalazły się aż cztery polskie zespoły.
Studenci biorący udział w konkursie musieli konkurować nie tylko z zespołami studentów z całego świata, ale również z firmami, które komercyjnie prowadzą kampanie marketingowe w systemie Google AdWords.
W tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge wzięło udział około 11 tys. studentów wchodzących w skład 2874 zespołów z 86 krajów. Międzynarodowe jury oceniające ich prace, wybrało po piętnaście najlepszych zespołów z czterech regionów świata (regionalne Top 15), z których wybrano po pięć zespołów finałowych (regionalne Top 5), spośród których wybrano globalnego i regionalnych zwycięzców.
Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu został zespół z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej prowadzony przez dr Tymoteusza Doligalskiego.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?