W Poznaniu powstaną nowe wiadukty? Kolej i miasto już rozmawiają o ośmiu lokalizacjach. Mają usprawnić ruch samochodowy

Hubert Ossowski
Hubert Ossowski
PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z przedstawicielami miasta Poznania rozmawiają o budowie ośmiu wiaduktów. Wiadukty mają usprawnić ruch samochodowy i pojawić się tam, gdzie dzisiaj są tzw. „wąskie gardła”.
PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z przedstawicielami miasta Poznania rozmawiają o budowie ośmiu wiaduktów. Wiadukty mają usprawnić ruch samochodowy i pojawić się tam, gdzie dzisiaj są tzw. „wąskie gardła”. fot. Waldemar Wylegalski
PKP Polskie Linie Kolejowe wraz z przedstawicielami miasta Poznania rozmawiają o budowie ośmiu wiaduktów. Wiadukty mają usprawnić ruch samochodowy i pojawić się tam, gdzie dzisiaj są tzw. „wąskie gardła”.

Z inicjatywy posła PiS, Bartłomieja Wróblewskiego odbyło się spotkanie, na którym obecni byli członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Arnold Bresch oraz zastępca prezydenta Poznania, Mariusz Wiśniewski. Tematem spotkania było powstanie wiaduktów w ośmiu lokalizacjach: wzdłuż towarowej obwodnicy Poznania, przy ulicach Starołęckiej, Umultowskiej, Biskupińskiej, Krańcowej, św. Michała oraz na Woli.

Polacy podzieleni w temacie szczepień nastolatków

Inwestycje w infrastrukturę kolejową Poznania:

- Chciałbym, aby jak najwięcej środków z funduszy unijnych zostało wykorzystanych w naszej aglomeracji. Mam nadzieję, że nastąpi intensyfikacja relacji na linii miasto-kolej i szybko dojdzie do podpisania listów intencyjnych. Wiadomo, że są różne znaki zapytania, niepewności, ale musimy ten historyczny wykorzystać, bo drugiej szansy może już nie być

– przekonywał poseł Wróblewski.

Według poznańskiego posła szczególnie istotne są dwie inwestycje na Starołęce i Woli. Oprócz tego kluczowe będzie powstanie wiaduktów wzdłuż towarowej obwodnicy Poznania, która w przyszłości może zostać dostosowana do przewozów pasażerskich.

- Spotkanie miało charakter strategiczny. Brakuje forum, gdzie moglibyśmy rozmawiać o przyszłości i o tym, jak rozwiązywać problemy, które widzimy jako zarządca infrastruktury kolejowej w naszym kraju. Chcemy też uwzględniać problemy, które widać z perspektywy mieszkańców aglomeracji poznańskiej. Jako spółka staramy się wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom

– mówił Arnold Bresch.

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie