Wiadukt nad ul. Grunwaldzką: Drogowcy na Plewiskach schodzą pod ziemię - trwa budowa przejazdu pod torami kolejowymi [ZDJĘCIA]

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy --->
Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy --->Adam Jastrzębowski
Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy

Przejazd będzie bezkolizyjny, bo poprowadzony pod torami kolejowymi, w ciągu ul. Grunwaldzkiej, dzięki niemu kierowcy i piesi nie będą już oczekiwać przed opuszczonymi szlabanami.

- Pierwsze elementy prefabrykowane przyjechały na plac budowy ze Środy Wielkopolskiej. Obecne prace dotyczą głównych elementów konstrukcyjnych wiaduktu kolejowego po stronie Poznania, a także kładki pieszo-rowerowej nad ul. Grunwaldzką. Roboty te są wykonywane przy pomocy żurawia o udźwigu 160 ton. Ze względu na konieczność utrzymania ruchu kolejowego, taka sama operacja czeka nas na drugim torze po stronie Plewisk, gdy na budowany właśnie wiadukt będzie można skierować pociągi – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Jak wyglądają przęsła wiaduktu kolejowego i kładki pieszo-rowerowej? To płyty składające się z dźwigarów, stalowych i obetonowanych belek przenoszących obciążenia na główne podpory.

- Pojedynczy dźwigar wiaduktu kolejowego składa się z trzech części o łącznej długości 32 metrów i ciężarze ponad 7 ton – czytamy w informacji PIM. - Konstrukcję wiaduktu pod torem w kierunku Berlina tworzy sześć takich dźwigarów. Natomiast do wykonania konstrukcji kładki pieszo-rowerowej przewidziano cztery dźwigary. Jeden taki element także składa się z trzech połączonych odcinków i liczy 30 metrów długości, jego ciężar to blisko 5,4 tony. Dźwigary montowane są na podporach tymczasowych, po wcześniejszym przygotowaniu podłoża. W kolejnych krokach prowadzone będą prace związane z szalowaniem oraz zbrojeniem konstrukcji przęseł wiaduktu i kładki.

Gotowy jest także wykop pod zbiornik retencyjny na deszczówkę i wody roztopowe, a jednocześnie nadal wykonywane są prace przy przebudowie sieci uzbrojenia, by następnie wykonawca mógł kłaść nową drogę, czy realizować zadania z branży mostowej.

Prace wymusiły wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, dlatego kierowcy korzystają z tymczasowego przejazdu kolejowego w ciągu ul. Grunwaldzkiej.

Przy okazji budowy bezkolizyjnego przejazdu pod torami oraz węzła komunikacyjnego, łączącego różne środki transportu - pociągi, autobusy, rowery i samochody, powstaną parkingi dla samochodów i rowerów, a na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej - droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2023 r.

Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy:

Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy --->

Wiadukt nad ul. Grunwaldzką: Drogowcy na Plewiskach schodzą ...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Francja podwyższy wiek emerytalny. Protesty na miarę żółtych kamizelek

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mario Draghi
Brawo ! 50 lat czekania na budowę ,Dębiec czekał 40 lat a Lutycka będzie pewnie 60 , piramidę w Gizie budowali ręcznie 20 lat
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie