Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybory 2024: Trasy tramwajowe, mieszkania, hale sportowe oraz teatry. To chcą budować kandydaci na prezydenta Poznania - Debata "Głosu"

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Przedstawiamy pierwszą część relacji z dyskusji, jaka miała miejsce podczas debaty kandydatów na prezydenta Poznania. Kandydaci w redakcji "Głosu Wielkopolskiego" odpowiadali na pytanie: jakie trzy najważniejsze inwestycje w Poznaniu powinny powstać w następnej kadencji prezydenta Poznania i dlaczego?

Spis treści

To chcą budować kandydaci na prezydenta Poznania

Jak już wcześniej informowaliśmy, w debacie uczestniczyli wszyscy zarejestrowani kandydaci. Kandydaci odpowiadali według kolejności wylosowanej przed rozpoczęciem debaty. W takiej kolejności będą także prezentowane ich odpowiedzi. Pierwsze pytanie dotyczyło trzech najważniejszych inwestycji, jakie powinny powstać w Poznaniu podczas następnej kadencji prezydenta.

Wyniki

Na kogo zagłosujesz w wyborach na prezydenta Poznania?

Głosowanie w ankienie jest całkowicie anonimowe

  1. 9.74%
  2. 16.69%
  3. 25.46%
  4. 11.45%
  5. 36.66%

Wszystkich głosów: 821

Głos Wielkopolski

Beata Urbańska: chcemy inwestować w ludzi

Beata Urbańska z Nowej Lewicy chce przede wszystkim inwestować w ludzi poprzez drobne usługi publiczne. Będzie zabiegała o dokończenie tramwaju na Naramowice oraz budowę tramwaju na osiedle Kopernika. Zadbać chce o większą punktualność komunikacji miejskiej.

- Inwestujemy w nowe tramwaje, ale trzeba zadbać, aby one przyjeżdżały o czasie. Sporo kursów wypada i nad tym będziemy musieli popracować - deklarowała.

Trzecim elementem jest zmiana podejścia do miejskiej polityki mieszkaniowej, aby zapewnić nie tylko mieszkania komunalne i socjalne, ale także mieszkania dla osób młodych.

Jacek Jaśkowiak: trzeba skupić się na mniej uciążliwych inwestycjach

Jacek Jaśkowiak z Koalicji Obywatelskiej podkreślił, że kapitalny remont miejskiej infrastruktury, w szczególności tras tramwajowych, sprawił, że obecnie mamy najwyższą średnią punktualność autobusów i tramwajów od lat. Dlatego też miasto w następnych latach może skupić się na mniej uciążliwych inwestycjach jak budowa Filharmonii Poznańskiej, kapitalny remont Hali Arena czy budowa Teatru Muzycznego.

- Bardzo ważne będą inwestycje związane z retencją. Mamy już przygotowany projekt połączenia retencji z terenami zielonymi i to łapanie wody będzie w kolejnych latach bardzo istotne - zapowiedział.

Przemysław Plewiński: więcej mieszkań komunalnych

Przemysław Plewiński z Trzeciej Drogi chce poprawienia komunikacji z gminami ościennymi, czy zastąpienie przejazdów kolejowych rozwiązaniami bezkolizyjnymi, na przykład na Starołęce. Chce także stawiać na budownictwo komunalne.

- Jesteśmy w sytuacji, gdzie deweloperzy oddają 4,5 tys. mieszkań rocznie, podczas kiedy miasto buduje zaledwie 2,5 proc. tej liczby. Miasto ma możliwość budować więcej i w ten sposób wpływać na rynek najmu. To jest dla mnie priorytet - stwierdził.

Podkreślił także konieczność bodowy hali sportowej do gier zespołowych na 3 tys. Miejsc.

Łukasz Garczewski: więcej mierników smogu

Dla Łukasza Garczewskiego ze Społecznego Poznania priorytetem jest zdrowie. W kontekście inwestycji oznacza to lepsze monitorowanie jakości powietrza.

- Dwa mierniki, z których korzysta dzisiaj Poznań, z czego jeden jest w ogrodzie botanicznym, to jest śmiech na sali. Musimy zainwestować (w mierniki – dop. red.), żeby rozumieć, gdzie powstają zanieczyszczenia, a następnie mocno zainwestować w jego likwidowanie - apelował.

Podkreślał, że transport publiczny powinien tak funkcjonować, aby pojazdy zatrzymywały się wyłącznie na przystankach. A tak obecnie nie jest.

Zobacz też: Rozsypano obornik przed Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu. "Policja chce wlepić mandat, ale nie wie komu". Zobacz zdjęcia

Zbigniew Czerwiński: zintegrujmy towarową obwodnicę Poznania

Kandydat Zjednoczonej Prawicy Poznań Zbigniew Czerwiński kładł nacisk na wykorzystywanie szans, jakie pojawiają się w mieście. Taką szansą jest modernizacja kolejowej obwodnicy Poznania i dostosowanie jej do ruchu pasażerskiego.

- Trzeba dostosować nasz układ komunikacyjny, żeby te przystanki, które powstaną były skomunikowane z całym miastem i tworzyły nowe strefy osadnicze na terenie Poznania - stwierdził.

Za konieczne uznał dokończenie trasy tramwajowej na Naramowice, budowę trasy tramwajowej na osiedle Kopernika oraz utwardzenie dróg lokalnych.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

W debacie wzięli udział wszyscy zarejestrowani kandydaci na prezydenta Poznania. Na zdjęciu od lewej: Beata Urbańska, Jacek Jaśkowiak, Przemysław Plewiński, Łukasz Garczewski, Zbigniew Czerwiński.

Wybory 2024. "Kłótliwości mi Pan nie włoży do ust". Pierwsza...

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski