Coraz bliżej tramwaju na Naramowice w Poznaniu. Montowana jest sieć trakcyjna

Justyna Piasecka
Justyna Piasecka
Postępują prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice w Poznaniu. Niedługo na odcinku od pętli "Wilczak" do ul. Włodarskiej będą kursować tramwaje. Obecnie trwa montaż sieci trakcyjnej Łukasz Gdak
Postępują prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Najbardziej zaawansowane prowadzone są na odcinku od pętli Wilczak do ul. Włodarskiej. Jeszcze w tym roku tramwaje mają zacząć kursować na tym odcinku.

W sobotę, 17 kwietnia można było zauważyć, jak montowana jest sieć trakcyjna na powstającej trasie na Naramowice. Oznacza to, że już niebawem na odcinku od pętli Wilczak do ul. Włodarskiej będą kursować tramwaje. Według harmonogramu Poznańskich Inwestycji Miejskich ma się to stać jeszcze wiosną.

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Naramowice - tak wygląda plac budowy widziany z wieżowca na Serbskiej

Trasa tramwajowa na Naramowice będzie zaczynać się od pętli „Wilczak”, zlokalizowanej u zbiegu ulic Słowiańskiej, Szelągowskiej i Naramowickiej i zostanie poprowadzona do przystanku końcowego „Błażeja”, usytuowanego na obszarze Naramowic, pomiędzy ul. Bolka i Błażeja.

Przebieg trasy zaplanowano w następujący sposób:

  • Pętla Wilczak – ul. Lechicka – wzdłuż ul. Naramowickiej, po jej zachodniej stronie,
  • ul. Naramowicka/Lechicka – skrzyżowanie bezkolizyjne, wiadukt tramwajowy,
  • ul. Lechicka – Błażeja - wzdłuż ul. Nowa Naramowicka, po jej zachodniej stronie.

Cel inwestycji:

  • Poprawienie komfortu życia mieszkańców Naramowic, poprzez usprawnienie komunikacji zbiorowej oraz rozbudowę i modernizację podstawowego szkieletu infrastruktury drogowej.
  • Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz poziomu hałasu, poprzez przeniesienia obciążenia transportowego na komunikację zbiorową oraz „upłynnienie” ruchu samochodowego.
  • Poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu ulicznego, wskutek modernizacji / budowy infrastruktury drogowo – rowerowej oraz utworzenie szybkiej komunikacji zbiorowej, w postaci wydzielonej trasy tramwajowej.

Zobacz też: Poznań: Nowy mural w Poznaniu:

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
N105 120dB noise

Nie żebym się totalnie czepiał, ale pisanie o zmniejszeniu emisji hałasu w kontekście budowy linii tramwajowej brzmi jak żart. Przecież hałas generowany przez tramwaje jest dużo bardziej uciążliwy, niż szum samochodów. W dodatku żadne, nawet najlepsze okna oraz izolacja akustyczna nie wygluszą rąbania oraz stukotu wywołanego przez pędzące składy. Tym bardziej, że w Poznaniu nikt się nie patyczkuje z mieszkańcami domów leżących przy torowiskach. Żadnego wygłuszania szyn, żadnych nakładek na koła wozów tramwajowych. Niech się męczą i procesują. W sądach apelacji poznańskiej można otrzymać odszkodowanie jedynie za hałas wywoływany przez samoloty operujące z Ławicy. No ale tylko dlatego, że sporo osób powiązanych ze środowiskiem sędziowsko-komorniczym posiada nieruchomości położonej w pobliżu lotniska.

Dodaj ogłoszenie