Spis treści
Kilkuletnie wiaty przystankowe w Poznaniu do wymiany
Nowe wiaty przystankowe są stopniowo ustawiane w głównych punktach Poznania. W połowie października informowaliśmy, że ustawiono już 500 nowych wiat w mieście. Niedawno nowe wiaty pojawiły się także na przystankach tramwajowych Matejki, w sąsiedztwie redakcji “Głosu Wielkopolskiego”.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że poprzednio wiaty przystankowe w tym miejscu wymieniono zaledwie 10 lat temu. Linia tramwajowa łącząca Rondo Jana Nowaka Jeziorańskiego z przystankiem Bałtyk była wtedy remontowana. Wymiana wiat była częścią tego remontu.
Czytaj także: Po Poznaniu jeździ mniej tramwajów niż przed pandemią, a liczba pasażerów rośnie
Choć wiaty były w dobrym stanie postawiono nowe.
- Nowe wiaty są większe o około 30 proc. od obecnych. Dzięki temu większa jest powierzchnia chroniąca pasażerów - stwierdził Marek Polak z Międzynarodowych Targów Poznańskich, które są odpowiedzialne za wymianę wiat przystankowych w mieście.
Nowe wiaty z reklamami
Uwadze użytkowników nie umknęła jednak widoczna na pierwszy rzut oka różnica - Poprzednie wiaty nie były wyposażone w urządzenia reklamowe, umożliwiające umieszczenia plakatów, tak zwane citylighty. Nowe wiaty już takie urządzenia posiadają. Przystanek znajduje się przy dość ruchliwym skrzyżowaniu, blisko centrum miasta, stąd umieszczenie reklam na wiacie przystankowej wydaje się być co najmniej opłacalne.
Nie oznacza to jednak, że stare wiaty zostaną pocięte na złom.
- Zdemontowane z przystanku tramwajowego przy ulicy Matejki wiaty zostaną wyremontowane i relokowane w miejsce wskazane przez ZTM. Koszty wymiany wiat są po stronie Grupy MTP, która jest inwestorem – dodaje Marek Polak.
Podkreśla, że Międzynarodowe Targi Poznańskie wymieniają wiaty z własnych pieniędzy. Miasto nie partycypuje ani w zakupie wiat, ani w ich wymianie. Trzeba pamiętać, że targi są spółką, która co prawda należy do miasta, ale jednak z definicji musi być nastawiona na zysk.
MTP samo zapłaciło za nowe wiaty przystankowe. Bo na nich zarobi
Dlatego też pasażerowie zyskali nowe, większe, bardziej estetyczne i wygodniejsze wiaty przystankowe, jednak z reklamami. Reklamami, których wyłącznym operatorem jest firma City Marketing, stanowiąca część Grupy MTP. Za nowe wiaty praktycznie zapłacą przyszli reklamodawcy.
Które z nich są lepsze i które pasażerowie lepiej oceniają? Czas pokaże. Wiaty są wymieniane zgodnie z planem inwestycji i remontów zatwierdzonym przez ZTM Poznań. Stare wiaty, te bez reklam, staną prawdopodobnie tam, gdzie umieszczanie reklam nie byłoby dostatecznie opłacalne.
- Wszystkie demontowane wiaty, jeśli tylko nadają się do użytku, są kompleksowo remontowane i relokowane, także zgodnie z sugestiami rad poszczególnych osiedli, w inne części miasta – podsumowuje przedstawiciel MTP.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Miejskie Historie - Trzcianka:
Obserwuj nas także na Google News
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?