Marek Sternalski: Nie trzeba teoretyzować na temat...

    Marek Sternalski: Nie trzeba teoretyzować na temat komunikacji

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Marek Sternalski: Nie trzeba teoretyzować na temat komunikacji

    Marek Sternalski: Nie trzeba teoretyzować na temat komunikacji ©Paweł Miecznik

    Z radnym Markiem Sternalskim o propozycji zwężenia pasów jezdni i przeznaczeniu wygospodarowanej części drogi dla rowerzystów.
    Marek Sternalski: Nie trzeba teoretyzować na temat komunikacji

    Marek Sternalski: Nie trzeba teoretyzować na temat komunikacji ©Paweł Miecznik

    Jak Pan ocenia propozycję radnego Tomasza Wierzbickiego, o której pisał "Głos", dotyczącą zmniejszenia przestrzeni dla samochodów na głównych ulicach miasta i stworzenia pasów rowerowych?
    Rowerzyści stanowią 4 procent użytkowników poznańskich dróg. Według mnie to za mało, by decydować o pozostałych 96-procentach. Takie rozwiązanie by doprowadziło do jeszcze większego zakorkowania miasta. Na to nie możemy sobie pozwolić.

    Czytaj o propozycji radnego Wierzbickiego: Więcej miejsca dla rowerów kosztem aut

    Z tego co Pan mówi wynika, że przeciwny temu pomysłowi?
    Władze miasta, radni, społecznicy mówią o konieczności wprowadzania rozwiązań zrównoważonego transportu. Takiego, w którym można sobie wybrać, czym chce się jechać do pracy, zawieźć dzieci do szkoły. W tym przypadku nie można o tym powiedzieć. To raczej kij niż marchewka dla osób, które mają z samochodów przesiąść się na rowery. Jestem za rozsądnymi rozwiązaniami.

    Jeździ Pan rowerem po Poznaniu?
    Nie jestem osobą, która porusza się wyłącznie autem. Gdy jest cieplej, to owszem wsiadam na rower i jadę nim do pracy. Jednak trzeba pamiętać o tych osobach, które zimą muszą wstać wcześnie rano. Zawieźć dzieci do szkoły, przedszkola lub żłobka. Potem kontynuują podróż do pracy. Po niej jadą na jakieś spotkanie, odbierają dzieci, muszą wyjechać po zakupy. Nie wyobrażam sobie, by zbyt wielu zdecydowało się w takim przypadku na rower.

    Takie rozwiązanie by doprowadziło do jeszcze większego zakorkowania miasta. Na to nie możemy sobie pozwolić.
    A inne środki transportu?
    Jeśli uda się nam tak rozwinąć transport publiczny, że będzie on komfortowy, bardzo punktualny i dojedzie w różne rejony Poznania to wiele osób, które obecnie korzysta z samochodu wybierze wówczas pociąg, tramwaj lub autobus. Jednak trzeba do tego rozwinąć infrastrukturę. Naszym miejskich aktywistom polecam, by kiedyś wstali rano i o godzinie 6 byli w mieście. Zobaczyli jak wówczas się jeździ. Niech to powtórzą około godziny 16. Poznają wówczas rzeczywisty obraz Poznania i nie będą musieli już teoretyzować na temat komunikacji.



    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Persona grata

    Bzdura (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Sam jezdza glownie MPK i rowerem, ale oszolomow rowerowych tez nie lubie. Jednak nieznaczne zwezenie pasow jezdni (naturalnie tam, gdzie to mozliwe) i wydzielenie przestrzeni dla rowerzystow to nie...rozwiń całość

    Sam jezdza glownie MPK i rowerem, ale oszolomow rowerowych tez nie lubie. Jednak nieznaczne zwezenie pasow jezdni (naturalnie tam, gdzie to mozliwe) i wydzielenie przestrzeni dla rowerzystow to nie przyklad oszolomstwa, tylko zdrowy rozsadek. Na spokojnych ulicach jednokierunkowych w strefie 30 KM rowery powinny moc jezdzic w obie strony bez koniecznosci wytyczania drog rowerowych.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pytanie do Sternalskiego

    mieszkaniec Naramowic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

    Niech pan Sternalski może jeszcze poda jaki procent użytkowników chodników to rowerzyści łamiący co prawda prawo w obawie o swoje bezpieczeństwo? Da to bardziej wiarygodny obraz ile osób porusza...rozwiń całość

    Niech pan Sternalski może jeszcze poda jaki procent użytkowników chodników to rowerzyści łamiący co prawda prawo w obawie o swoje bezpieczeństwo? Da to bardziej wiarygodny obraz ile osób porusza się rowerami po mieście. Podanie rowerzystów poruszających się po drogach nie jest liczbą wszystkich rowerzystów w Poznaniu. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Komunikacja

    Obserwator -Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 22

    Zgadzam się z wypowiedzią radnego jest merytoryczna , życiowa i prawdziwa.
    Zaznaczam p.radny nie należy do sympatyków mojego politycznego ugrupowania.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dałeś się oszukać.

    yo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    czyli 96% porusza się autami osobowymi? I to jest własnie kłamstwo w żywe oczy.
    Dałeś się oszukać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co cytowac czlowieka ktory nie ma nic do powiedzenia?

    Jfjdk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 8

    Sternalski- tragedia

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Rowerzyści stanowią 4 procent użytkowników poznańskich dróg"

    Ixi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 11

    To problem jajka i kury. Mało rowerzystów to nie warto robić dróg rowerowych. Mało dróg rowerowych, po których można by się bezpiecznie poruszać to mało rowerzystów. Więc dalej wdychajmy spaliny i...rozwiń całość

    To problem jajka i kury. Mało rowerzystów to nie warto robić dróg rowerowych. Mało dróg rowerowych, po których można by się bezpiecznie poruszać to mało rowerzystów. Więc dalej wdychajmy spaliny i stójmy w korkach ...zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    należy powiedzieć, że AŻ 4% przy tak fatalnej infrastrukturze

    Włodzimierz Nowak

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

    No i kierowców samochodów nie jest 96%, a ok. 40%. Większość mieszkańców podróżuje MPK.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to samo

    eda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 10

    pajac

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    maskotka

    zeta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

    Pupil "Głosu "czy maskotka -Sternalski, bo poziom ogólny cieniutki !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rozsądnie

    DW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 16

    Mało kto ma taką możliwość by jak Jaśkowiak spokojnie jechać sobie rowerkiem do pracy, tam się przebrać, umyć z letniego potu, w między czasie móc skorzystać z sutą służbowego na spotkanie w...rozwiń całość

    Mało kto ma taką możliwość by jak Jaśkowiak spokojnie jechać sobie rowerkiem do pracy, tam się przebrać, umyć z letniego potu, w między czasie móc skorzystać z sutą służbowego na spotkanie w terenie, a w powrotnej drodze dobdomu nie musieć kupić zakupów dla całej rodziny. To utopia, że ludzie przesiądą się na rower zamiast samochodu. Rowerami chętnie jeździmy ale rekreacyjnie.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ja w ogóle nie jeżdżę rowerem rekreacyjnie, tylko za zakupami, sprawami.

    Wojciech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Jak trzeba to nawet ze 100 km po Trójmieście.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po raz pierwszy

    współczesny głupek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

    słyszę jak Sternalski mówi do rzeczy.
    Może w innych aspektach , rozum do głowy także mu wróci? To dam na mszę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Brawo

    Ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 26

    W koncu glos rozsadku! Brawo, panie Sternalski, nie dajmy sie oszolomom rowerowym!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sam jesteś oszołomem, negując praktyczne rozwiązania. Zwężenie pasów pod pasy rowerowe

    Wojciech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    daj korki ? Z 8 czy więcej metrów na nieco węższe przeszkodzi ci ?

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY