Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy chcą tramwaju na osiedle Kopernika

Bogna Kisiel
W grudniu ubiegłego roku poznaniacy mieli okazję wypowiedzieć się co sądzą o Projekcie Copernicus – koncepcji trasy tramwajowej na os. Kopernika. Ankietę transportową wypełniło 1295 osób, najwięcej, bo ponad 870 z osiedla Grunwald Południe. Po kilkadziesiąt ankiet spłynęło z Górczyna, Junikowa i Łazarza.

– Budowę trasy tramwajowej na os. Kopernika poparło około 73 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, negatywnie oceniło ją ok. 22 proc., a 5 proc. nie miało zdania – mówi Agnieszka Smogulecka z ZTM.

Prawie połowa przyznała, że nie jest zadowolona z obsługi komunikacją miejską w rejonie os. Kopernika.

Co konsultowano?
Projekt Copernicus, prezentowany w trakcie konsultacji, zakłada budowę trasy tramwajowo-autobusowej od skrzyżowania ulic Reymonta i Hetmańskiej, biegnącej wzdłuż Arciszewskiego wraz z węzłem rozjazdowym „Hetmańska/Arciszewskiego; trasy tramwajowej prowadzącej ulicami Zamkiętą, Pogodną, Rembertowską, Promienistą; pętli tramwajowo-autobusowej „Os. Kopernika”.

Przystanki tak rozmieszczono, aby mieszkańcy os. Kopernika, na Raszynie czy przy Arciszewskiego mieli do pokonania maksymalnie 500 metrów. W sąsiedztwie Cmentarza Górczyńskiego przewidziano przystanek przy ul. Zamkniętej.

Autorzy koncepcji zadbali też o to, aby w przyszłości można było przedłużyć torowisko z ul. Hetmańskiej do Ogrodów przez Grochowską i Szpitalną.

Postulaty mieszkańców
ZTM zapewnia, że zgłoszone podczas konsultacji uwagi i propozycje zostały poddane szczegółowym analizom. – Został między innymi zmodyfikowany przebieg trasy tramwajowej w ulicy Pogodnej, tak aby spełniał wymagania funkcjonalne, przede wszystkim pod kątem przewidywanych inwestycji – twierdzi Wojciech Fleischer z Działu Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury ZTM.

Przedstawiciele ROD im. M. Palacza proponowali wspólny przystanek na ul. Ściegiennego (perony tramwajowe byłyby bliżej głównego wejścia na cmentarz Górczyński) co wymusiłoby zmianę przebiegu torowiska. Zdaniem projektanta, jest to droższe w utrzymaniu rozwiązanie i może powodować większy hałas. Ponadto wymagałoby ono korekty układu drogowego na skrzyżowaniu.

To nie jest cały artykuł. Więcej w Serwisie Plus:

50 nowoczesnych tramwajów dla Poznania

źr.: gloswielkopolski.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski