Budowa węzła przesiadkowego z bezkolizyjnym przejazdem pod torami kolejowymi rozpoczęła się w marcu 2022 roku i powoli zbliża się do końca. W drugiej połowie czerwca rozpoczęto układanie nawierzchni jezdni na odcinkach, na których gotowa jest konstrukcja dróg. Pod wiaduktami powstaje jezdnia dla samochodów oraz wyodrębniona przestrzeń dla pieszych i rowerzystów.
– Dla nich także przygotowywane są windy, którymi będzie można szybko dostać się na perony kolejowe. Konstrukcja tej po stronie Poznania jest już gotowa, a druga jest w budowie
– mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jak informuje PIM, prace nawierzchniowe realizowane są m.in. na terenie pętli autobusowej. Powstaje tam również budynek poczekalni, który w większości został już zadaszony.
Prace prowadzone są także w ciągu ul. Grunwaldzkiej przy zjeździe pod wiadukty oraz od ul. Wołczyńskiej w kierunku Plewisk, a także na ul. Kminkowej i Szałwiowej. Ułożono już krawężniki w tunelu od strony Plewisk i zamontowano mury oporowe przy ul. Wołczyńskiej.
Trwają także roboty związane z budową wodociągów, kanalizacji deszczowej i montażem słupów oświetleniowych.
Zmiany przy węźle Grunwaldzka
Część prac już została zakończona. Od czwartku, 29 czerwca kierowcy ponownie mogą korzystać ze skrzyżowania ul. Piwoniowej i Grunwaldzkiej. Wciąż jednak obowiązują zmiany na ul. Piwoniowej na odcinku od ul. Szarotkowej do ul. Grunwaldzkiej, która pozostaje drogą jednokierunkową.
– Tym samym nadal obowiązywać będzie objazd przez ulicę Stokrotkową i Krokusową. Prace mające wpływ na organizację ruchu prowadzone są w rejonie ul. Twardogórskiej i Krobskiej, dlatego też obie ulice pozostają bez możliwości przejazdu między nimi
– przypomina Paulina Nowicka z Poznańskich Inwestycji Miejskich.
– Przypominamy, że pociągi korzystają już z obu nowych wiaduktów kolejowych, co oznacza, że zatrzymują się przy docelowych peronach na stacji Poznań Junikowo
– dodaje.
Aktualizacja: Otwarto przejazd pod wiaduktami
Od poniedziałku, 3 lipca pierwsi kierowcy częściowo mogą korzystać z nowego przejazdu pod torami kolejowymi w ciągu ul. Grunwaldzkiej. Jak informuje PIM, uruchomienie przejazdu w jednym kierunku jest możliwe mimo trwających jeszcze robót. Kontynuowane będą prace na ul. Wołczyńskiej oraz na skrzyżowaniach ul. Grunwaldzkiej z ul. Wołczyńską oraz Piwoniową, dlatego najpierw otwarty zostanie kierunek do Plewisk.
– Zakończenie budowy całego węzła Grunwaldzka przewidziane jest na jesień, udostępnienie przejazdu w stronę Plewisk nastąpi więc wcześniej, niż zakłada harmonogram. Obecnie wykonawca skupia się na przygotowaniu jezdni pod wiaduktami oraz na dojazdach, by kierowcy mogli bezpiecznie skorzystać z nowego przejazdu, zapominając o opuszczonych szlabanach kolejowych, póki co w jednym kierunku. Nadal jednak będziemy mieć do czynienia z placem budowy i realizowane będą dalsze prace związane z docelowym układem drogowym, dlatego prosimy o zachowanie ostrożności
– zwraca uwagę Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Pozostały układ czasowej organizacji ruchu nie zmieni się 3 lipca. Ul. Piwoniowa w dalszym ciągu będzie jednokierunkowa do ul. Grunwaldzkiej oraz nie będzie przejazdu między ul. Krobską i Twardogórską. Ul. Grunwaldzka od Wołczyńskiej pozostanie jednokierunkowa w stronę Plewisk, a ul. Wołczyńska jednokierunkowa od ul. Grunwaldzkiej w kierunku Fabianowa. Dojście na peron kolejowy na stacji Poznań Junikowo po stronie Plewisk możliwe jest przez teren budowy od ul. Grunwaldzkiej i osiedla.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obserwuj nas także na Google News
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?