PKP: Otwarte nowe perony na stacjach Poznań Wola i Kiekrz. Trwa remont trasy kolejowej Poznań - Szczecin

Norbert Kowalski
Norbert Kowalski
Remont peronów na stacjach Poznań Wola i Kiekrz jest jednym z elementów modernizacji trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, która rozpoczęła się kilka miesięcy temu. Do tej pory otwarto wyremontowany peron we Wronkach.
Remont peronów na stacjach Poznań Wola i Kiekrz jest jednym z elementów modernizacji trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, która rozpoczęła się kilka miesięcy temu. Do tej pory otwarto wyremontowany peron we Wronkach. archiwum
Od 1 września, poznaniacy mogą korzystać z nowych peronów na dworcach kolejowych Poznań Wola i Kiekrz. To efekt trwającego remontu trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, który ma być zakończony w 2022 roku.

Nowe perony na stacjach Poznań Wola i Kiekrz mają ułatwić pasażerom korzystanie z kolei. - Zamontowano nowe wiaty, ławki, nowoczesne oświetlenie i nawierzchnię antypoślizgową. Ponadto są czytelne tablice i system głosowego zapowiadania pociągów. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się powstały pochylnie, zaś w Kiekrzu budowane jest przejście podziemne, w którym będą windy - mówi Radosław Śledziński, rzecznik prasowy wielkopolskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zobacz też: Nowy rozkład jazdy PKP od 1 września 2019. PKP rozkład - zmiany. Sprawdź jak kursują pociągi Intercity, TLK, Przewozy Regionalne

Remont peronów na stacjach Poznań Wola i Kiekrz jest jednym z elementów modernizacji trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, która rozpoczęła się kilka miesięcy temu. Do tej pory otwarto wyremontowany peron we Wronkach. Za niedługo mają zostać zakończone modernizacje peronów w Baborówku i Pamiątkowie. Oprócz tego modernizację przejdą stacje w Rokietnicy, Pęckowie i Szamotułach.

Prace na trasie kolejowej z Poznania do Szczecina podzielone są na kilka odcinków. Najbardziej zaawansowane są prace na trasie Poznań-Wronki, gdzie budowane są nowe tory, instalowane są słupy dla nowej sieci trakcyjnej oraz modernizowane stacje i przystanki.

Czytaj też: Poznań: Rusza budowa nowego peronu na dworcu. Prace potrwają do 2022 roku

Z kolei w czerwcu i lipcu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy dotyczące wykonania prac remontowych na odcinku Słonice-Szczecin Dąbie. Zarówno modernizacja odcinka Poznań-Wronki, jak i Słonice-Szczecin Dąbie, ma zakończyć się do 2020 roku.

Najdłużej, bo do 2022 potrwa modernizacja ostatniego z odcinków trasy kolejowej z Poznania do Szczecina, czyli Wronki-Słonice. W tym przypadku PKP PLK planują podpisać umowę na wykonanie prac na początku 2020 roku.

Sprawdź też: PKP: Powstanie drugi tor i most kolejowy na trasie Poznań - Oborniki. Kiedy zakończy się remont trasy kolejowej Poznań - Piła?

Dzięki modernizacji czas przejazdu ze stolicy Wielkopolski do stolicy Zachodniopomorskiego skróci się o 50 minut, zaś pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km na godzinę. - Zwiększy się bezpieczeństwo i przepustowość trasy. W ramach inwestycji powstanie 45 nowoczesnych peronów na 21 stacjach i przystankach. Przebudowanych zostanie 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowoczesne urządzenia sterowania wraz z nowymi, Lokalnymi Centrami Sterowania w Poznaniu i Stargardzie zapewnią sprawny ruch kolejowy na całej trasie - informuje Radosław Śledziński.

Sprawdź też:

Sztuczna inteligencja “nie radzi” sobie z hejtem?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie