Poznań odzyska Wartę? Jest projekt!

Adriana Rozwadowska
Dwa z trzech pilotażowych projektów rewitalizacji Warty i terenów nadwarciańskich przedstawiło podczas środowych konsultacji społecznych partnerstwo "Na rzecz Warty".

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Poznań otrzymał od rządu holenderskiego grant w wysokości 190 tys euro. Drugie tyle miasto otrzyma od firm zewnętrznych. Do sierpnia eksperci opracują strategię rozwoju Warty. Podkreślić należy, że grant sfinansuje jedynie projekt, a nie jego realizację.


Czytaj także:
Poznań: Jak ożywić Stare Koryto Warty
Poznań: Projekt Wartostrady już gotowy. Budowa od 2012 roku?

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele zaangażowanych firm: KuiperCompagnons, DHV, SwedeCentre oraz Bartosz Guss z urzędu miasta Poznania.

- Chcemy przywrócić rzekę miastu. Nasz projekt zakłada kompleksowe działania, nie tylko zagospodarowanie Chwaliszewa - mówił Gijs van den Boomen, dyrektor Kuiper Compagnons. I wyliczał: - Poprawa zabezpieczeń powodziowych, integracja inwestycji nadrzecznych, poprawa jakości zagospodarowania przestrzennego na Starym Mieście.

Holenderska wizja przewiduje prace nad trzema obszarami: Chwaliszewem, Starołęką i terenami na północ od Ostrowa Tumskiego.

W ramach “Projektu Piotrowo" na przemysłowych terenach Starołęki powstanie osiedle mieszkaniowe połączone z obszarami rzecznymi. Projektanci badają też możliwość stworzenia dodatkowego cieku Warty na tym obszarze.

Spore emocje wzbudziła propozycja odkopania starego koryta Warty. Koryto ograniczać będą dwie betonowe zapory, za którymi mogłyby powstać wielopoziomowe parkingi.

Stare i Nowe Miasto mają zostać połączone licznymi kładkami dla pieszych, tak aby droga ze Starówki na Maltę trwała około 10 minut.

Projektanci chcieliby stworzyć “zielono-niebieski krzyż": tereny zielone wzdłuż Warty z południa na północ krzyżujące się z terenami rekreacyjnymi od Malty aż po Rusałkę.

W rewitalizacji centrum miałoby pomóc stopniowe wyprowadzanie ruchu samochodowego z ulicy Solnej i stworzenie tam przyjaznej pieszym i rowerzystom spokojnej ulicy. Konieczna jest jednak północna część I ramy komunikacyjnej, która również znajduje się jeszcze w planach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie