Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Skryta 13/14 w Poznaniu 11 grudnia 2019 roku skierował protest do ZDM w sprawie planu radykalnego zmniejszenia miejsc parkingowych na ul. Skrytej. Mieszkańcy prowadzą również akcję zbierania podpisów w tej sprawie.
– Nie widzimy potrzeby wytyczenia ścieżek rowerowych na tej ulicy i likwidacji dotychczasowych miejsc parkingowych. Przygotowanie i realizacja projektu nie tylko pociągnie za sobą niemałe nakłady finansowe, ale przede wszystkim kardynalnie utrudni życie mieszkańcom ul. Skrytej – czytamy w proteście mieszkańców.
Według wyliczeń wspólnoty - kosztem budowy ścieżki rowerowej - ilość miejsc parkingowych zostanie zmniejszona nawet o 75 proc..
Sprawdź też:
Zabudowa ul. Skrytej została zapoczątkowana na początku XX w. przez tzw. Zespół Mieszkaniowy stanowiący dziś gęsto zaludniony wachlarz sukcesywnie rozbudowywanych kamienic.
– Już teraz mieszkańcy mają problemy ze znalezieniem wolnego miejsca postojowego dla auta, a po realizacji projektu sytuacja pogorszyłaby się radykalnie – przekonują przedstawiciele zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Skryta 13/14 w Poznaniu.
Ich zdaniem projekt wytyczenia ścieżki rowerowej jest nieuzasadniony: ul. Skryta nie jest przelotowa, nie ma tu obiektów handlowych i usługowych. Mieszkańcy ul. Skrytej zarzucają też ZDM, że nikt nie był powiadomiony o tzw. „konsultacjach społecznych”, które zostały przeprowadzone.
ZDM odpowiada
Na protest mieszkańców odpowiedzieli przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. Przekonują, że po przeprowadzeniu szczegółowej analizy projekt organizacji ruchu na ul. Skrytej został skorygowany.
– Aktualny projekt przewiduje parkowanie równoległe po obu stronach ulicy,na odcinku będącym drogą publiczną i stanowiącym własność Miasta Poznania (od ul. Matejki w prawą stronę). Zapewniając przez to maksymalną, zgodną z obowiązującymi przepisami ilość miejsc postojowych – mówi Agata Kaniewska, rzecznik prasowy ZDM Poznań.
Zobacz i przekonaj się
ZDM zapewnia także, że na ulicy Skrytej nie są przewidziane drogi rowerowe ani pasy rowerowe.
– W projekcie przewidziano kontraruch rowerowy nie wymagający dodatkowej powierzchni jezdni – mówi Agata Kaniewska.
ZOBACZ TEŻ:
Sprawdź też:
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?