Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Ścieżka rowerowa czy kontraruch? Jaką inwestycję miasto planuje na ulicy Skrytej? Mieszkańcy złożyli protest do ZDM

ICH
Zabudowa ul. Skrytej została zapoczątkowana na początku XX w. przez tzw. Zespół Mieszkaniowy. Dziś ulica jest bardzo gęsto zaludniona, a mieszkańcy mają problem z parkowaniem.
Zabudowa ul. Skrytej została zapoczątkowana na początku XX w. przez tzw. Zespół Mieszkaniowy. Dziś ulica jest bardzo gęsto zaludniona, a mieszkańcy mają problem z parkowaniem. Łukasz Gdak
Mieszkańcy ulicy Skrytej na Grunwaldzie nie chcą ścieżki rowerowej, którą ich zdaniem miasto planuje wytyczyć pod ich oknami. Złożyli w tej sprawie protest do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. ZDM przekonuje, że nie planuje budowy ścieżki tylko kontraruch.

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Skryta 13/14 w Poznaniu 11 grudnia 2019 roku skierował protest do ZDM w sprawie planu radykalnego zmniejszenia miejsc parkingowych na ul. Skrytej. Mieszkańcy prowadzą również akcję zbierania podpisów w tej sprawie.

– Nie widzimy potrzeby wytyczenia ścieżek rowerowych na tej ulicy i likwidacji dotychczasowych miejsc parkingowych. Przygotowanie i realizacja projektu nie tylko pociągnie za sobą niemałe nakłady finansowe, ale przede wszystkim kardynalnie utrudni życie mieszkańcom ul. Skrytej – czytamy w proteście mieszkańców.

Według wyliczeń wspólnoty - kosztem budowy ścieżki rowerowej - ilość miejsc parkingowych zostanie zmniejszona nawet o 75 proc..

Sprawdź też:

Zabudowa ul. Skrytej została zapoczątkowana na początku XX w. przez tzw. Zespół Mieszkaniowy stanowiący dziś gęsto zaludniony wachlarz sukcesywnie rozbudowywanych kamienic.

– Już teraz mieszkańcy mają problemy ze znalezieniem wolnego miejsca postojowego dla auta, a po realizacji projektu sytuacja pogorszyłaby się radykalnie – przekonują przedstawiciele zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Skryta 13/14 w Poznaniu.

Ich zdaniem projekt wytyczenia ścieżki rowerowej jest nieuzasadniony: ul. Skryta nie jest przelotowa, nie ma tu obiektów handlowych i usługowych. Mieszkańcy ul. Skrytej zarzucają też ZDM, że nikt nie był powiadomiony o tzw. „konsultacjach społecznych”, które zostały przeprowadzone.

ZDM odpowiada

Na protest mieszkańców odpowiedzieli przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. Przekonują, że po przeprowadzeniu szczegółowej analizy projekt organizacji ruchu na ul. Skrytej został skorygowany.

– Aktualny projekt przewiduje parkowanie równoległe po obu stronach ulicy,na odcinku będącym drogą publiczną i stanowiącym własność Miasta Poznania (od ul. Matejki w prawą stronę). Zapewniając przez to maksymalną, zgodną z obowiązującymi przepisami ilość miejsc postojowych – mówi Agata Kaniewska, rzecznik prasowy ZDM Poznań.

ZDM zapewnia także, że na ulicy Skrytej nie są przewidziane drogi rowerowe ani pasy rowerowe.

– W projekcie przewidziano kontraruch rowerowy nie wymagający dodatkowej powierzchni jezdni – mówi Agata Kaniewska.

ZOBACZ TEŻ:

Stopa bezrobocia w Poznaniu od lat jest na najniższym poziomie w kraju. Są jednak takie branże, w których znaleźć pracę jest o wiele łatwiej. Prezentujemy listę najbardziej poszukiwanych zawodów w Poznaniu. Wykonujesz je? Na pewno znajdziesz zatrudnienie w stolicy Wielkopolski. Dane pochodzą z "Barometru Zawodów 2020" przygotowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.Przejdź dalej i sprawdź --->

Masz ten zawód? Bez problemu znajdziesz pracę w Poznaniu!

Sprawdź też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski