Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sinfonietta Polonia: To była muzyczna podróż nie tylko do Wenecji

Marek Zaradniak
Sinfonietta Polonia pod batutą Cheung Chau.
Sinfonietta Polonia pod batutą Cheung Chau. Makary Barc
Już po raz jedenasty Fundacja Muzyczna Apollo zorganizowała „Wiedeńske koncerty noworoczne”. Poznański odbył się w sobotę w Auli UAM

Tematem wiodącym tegorocznych koncertów był „Karnawał wenecki”. Wykonawcami kierowana przez Cheung Chau orkiestra Sinfonietta Polonia, w składzie której oprócz instrumentalistów z Polski znaleźli się muzycy z Chin, Stanów Zjednoczonych i Ukrainy oraz soliści sopranistka Barbara Gutaj-Monowid, tenor Piotr Rafałko, skrzypaczka Blanka Bednarz i trębacz Ostap Popovych.
Muzyczna podróż w jaką zostali zabrani melomani nie ograniczyła się do Wenecji, ale przebiegała także przez Rzym, Neapol, Paryż i Wiedeń. Program przygotowany przez Cheung Chau był niezwykle bogaty. Obok Uwertury do operetki „Noc w Wenecji” Johanna Starussa Syna i pochodząceego także z niej duetu „Alle Maskiert” w wykonaniu Barbary Gutaj-Monowid i Piotra Rafałko oklaskiwano fragmenty dobrze znanych przebojów operowych jak aria „La donna mobile” z „Rigoletto” Verdiego czy aria Musetty "Guando me'n vo" z Cyganerii Pucciniego.

Na długo w pamięci słuchaczy pozostanie wykonanie przez Blankę Bednarz i Ostapa Popovycha nostalgicznego tematu „Emmanuel” Michela Colombiera, francuskiego kompozytora, z którym Cz, Niemen nagrał „Sen o Warszawie”. Ale oklaskiwano też pełne ekspresji wykonanie przez Barbarę Gutaj-Monowid piosenki „Be Italian” z musicalu „Nine” Maury’ego Yestona czy opracowany na trąbkę i wiolonczelę skomponowany przez Ennio Morricone wiodący temat z filmu „Cinema Paradiso”. Nie zabrakło też innego słynnego tematu Ennio Morricone „Nella Fantasia” z filmu „Misja” śpiewanego przez Piotra Rafałko. Zresztą Piotra Rafałko zapamiętaliśmy też z brawurowo wykonanego z Blanką Bednarz tematu Krisa Novoselica i Davida Baerwalda „El Tango de Roxanne” z filmu „Moulin Rouge”. Finałem zgodnie z tradycją koncertów wiedeńskich był niezwykle energetyczny "Radetky Marsch" Johanna Straussa ojca.

A ponieważ tradycją karnawału w Wenecji są bale maskowe zarówno wśród słuchaczy jak i wśród członków orkiestry osoby w maskach i perukach.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski