System PEKA: Dzień pierwszy - problemy techniczne i kolejki [NOWE ZDJĘCIA]

Marcin Idczak, Mateusz Szymandera
System PEKA i kolejki Grzegorz Dembiński
Nie wszystkie kasowniki i biletomaty działają. Pierwszego dnia działania okazało się, że są problemy z systemem PEKA.

Od 1 lipca w Poznaniu i okolicznych gminach zaczął działać system PEKA. Jednak dla wielu pasażerów oznacza to wielki stres podczas jazdy pojazdami komunikacji miejskiej.

Czytaj też: PEKA zaczyna działać! Co trzeba o niej wiedzieć? [SPRAWDŹ]

Po pierwsze w nie wszystkich pojazdach działają biletomaty, w innych natomiast czytniki (kasowniki) kart. - Informatycy pracują nad rozwiązaniem tych problemów – mówi Bogusław Bajoński, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Według niego prace powinny zakończyć się najpóźniej do poranka 2 lipca. Osoby, które nie mogły kupić nowych biletów i dlatego nie skasowały biletu nie powinny być karane przez kontrolerów.

- Obecnie mają oni pełnić bardziej funkcję pomocy – dodaje dyrektor ZTM. Brak kary ma dotyczyć także tych pasażerów, którzy nie mogą kupić nowych biletów, gdyż trudno takie dostać i jeżdżą na starych. W przypadku, gdyby nałożono karę dyrektor ZTM poleca złożenie reklamacji.

Wprowadzenie od dzisiaj PEKI spowodowało pojawienie się dużych kolejek we wszystkich punktach ZTM-u. Przykładowo, aby dostać się do okienka punktu na Moście Teatralnym trzeba czekać nawet 2 godziny. - Szczęśliwi czasu nie liczą - mówią pasażerowie, które za chwile zostaną obsłużone.

Pozostali nie są już tacy zadowoleni. - Czekamy już ponad godzinę, a za chwilę jest przerwa. Mam nadzieję, że przed nią zdążymy - martwi się pani Ania. Im dalej w kolejkę, tym więcej problemów.

Osobom, które czekają na obsługę pomagają członkowie Drużyny PEKI. To zespół informatorów, którzy od zeszłego tygodnia pracują przy punktach sprzedaży biletów. Od dzisiaj jeżdżą też w tramwajach i autobusach. - Oni starają się nam pomóc, są bardzo mili, ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć - słyszymy w kolejce.
Punkt sprzedaży biletów w kiosku na Moście Teatralnym nie sprzedaje biletów. - W urządzeniu nie mam wbitych nowych cen, dlatego nie mogę doładowywać kart - tłumaczy kioskarka. Kontaktowała się ona już z przedstawicielami ZTM-u, którzy być może dzisiaj umożliwią doładowywanie kart.

Od rana kartę doładować stara się pani Maria, która przejechała dwa przystanki korzystając z karty ulgowej, ale system policzył jej po taryfie normalnej. - Byłam już na Matejki, gdzie obsługiwały mnie miłe panie, ale oszalałe z nerwów, bo jest wiele takich sytuacji - tłumaczy.

Mimo wprowadzenia nowej taryfy dla komunikacji miejskiej wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy. Podchodzą oni do sklepów i proszą o bilety 15-minutowe. W odpowiedzi słyszą, że takich już nie ma.

Stare bilety oddać próbował pan Tomasz, który pojawił się przed punktem MPK na Rondzie Kaponiera, pod akademikiem. Punkt jest jednak zamknięty. Dyrektor ZTM zapowiedział, że dzisiaj będzie można jeździć na starych biletach, a kontrolerzy nie będą karać takich osób. - To zależy od tego, na jakiego się trafi - odpowiada pasażer.

Wideo

Komentarze 37

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
DL13

Kartę PEKA miałem wyrobioną od dłuższego czasu, ale nie korzystalem z niej. Po doladowaniu przez internet portmonetki okazało się, że karta jest nieaktywna. Nie pomagał transfer biletu w czytniku więc odwiedziłem punkt z człowiekiem :-) Na szczęście na Sobieskiego są 3 okienka z czego jedno m.in. do aktyw.kart /kolejka kilka osób/. Okazało sie, że karty wydane kiedyś tam trzeba zaktualiowac i po temacie.
Jakby ktoś szukał hasła do logowania w necie to pierwotnie nadany jest nr pesel.
Pozdrawiam i wytrwałości ;-)

M
MOHEROWA BABCIA

To nie moherowe babcie głosują na Grobelasa i jego ekipę. Otrzeźwiej. Większośc stękających na tym forum gdy ich zapytac na kogo głosowali w ostatnich wyborach samorządowych zrobiłaby wielkie oczy. Najczęściej wca;e takie osoby nie chodzą na wybory. A potem mają pretensje do całego świata. Stoicie w kolejkach. Dobrze wam tak . Jesienią następne wybory. Jeśli nie widzicie związków przyczynowo skutkowych między waszymi wyborami lub biernoscią i obojetnoscią a tym co się dzieje w mieście to dobrze wam tak. Głupcy.

d
daglas

słuszna uwaga wczoraj mi kanar powiedział ze trzeba się wbijać w czytniki nawet jak masz miesięczny i przed wyjściem trzeba się wybić a do pana Grobelnego robi to co mu się podoba wogule brak słów wystarczy popatrzeć jak wyglądał Sylwester i lodowisko i ubranie poznania na święta ale moherowe babcie będą nadal glosować na niego oraz brak atrakcji dla poznaniaków pozdrawiam

k
k

Czas na decyzje personalne.Za ten cały bałagan Bajoński powinien natychmiast być usunięty ze stanowiska. Mam nadzieję również, że Poznaniacy "podziękują" Grobelnemu w nadchodzących wyborach. Grobelny-Dość już złego zrobiłeś dla tego miasta, wypad stąd.

Ł
Łukowska

03 lipca podróżowałam tramwajem i autobusem. Choć jestem emerytką i do karty PEKA mam wczytaną ulgę, to czytnik ściągnął mi z T-portmonetki koszt przejazdu biletów normalnych. W sumie zapłaciłam 6,20 zł, zamiast 3,10 zł. Czy ktoś odda mi tę różnicę? Czy dzisiaj już czytniki w pojazdach komunikacji miejskiej "umieją" rozpoznać ulgę? Czy nadal trzeba płacić tak, jakby się jej nie miało? Kto za ten komunikacyjny bałagan odpowie?

M
MANIEK

Pekę wyrobiłem w Lutym i do dziś nie mam aktywacji e-portmometki.Od 1 LIPCA próbowałem aktywować w różnych pojazdach i nic z tego, więc wczoraj udałem się do Biura Obsługi Klienta na oś. Sobieskiego odstałem 2,5 godziny i również totalna klapa - nawet urzędniczka po konsultacji z informatykami nic nie mogła zrobić. Dostałem odpowiedź : "TO WINA CZYTNIKÓW" i proszę złożyć reklamację!!!!!! POWODZENIA !!!!!!

P
Podpis autora wpisu

Po co te nerwy? Przecież teraz śmiało można jeździć na gapę - przy takiej atmosferze wokół nie-wdrożenia systemu żaden kanar nie zaryzykuje kontroli. Dostałby po zębach od całego tramwaju/autobusu :)

p
pyton graniczny

mogą złożyć wniosek o natychmiastową dymisję całego zespołu (zaczynając od dyrektora) odpowiedzialnego za wdrożenie systemu PEKA?

"Zadowolony klient"

Po przelaniu kwoty pieniężnej na kartę i próbie zaktualizowania karty w kieszonce czytnika wyskoczył komunikat :"Jazda bez wybranego kierunku"! a miało być tak pięknie!zatem proszę jeździć i nie narzekać!hehehheh

x
xaliemorph

To już jest KPINA z klienta. Na stronie głównej w odnośnikach do załadowania PEKI są linki do prywatnej wewnętrznej puli adresów (172.16.10.125) więc klient z internetu (z zewnątrz) NIE MA SZANS ZAŁADOWAĆ karty PEKA !!! A mandat k... się należy tak?!? To jest MAFIJNE podejście do sprawy !!!

M
Marych

Odpowiedz od serwera: Serwer nie może zrealizować twojego żądania ze względu na konserwację lub zbyt duże obciążenie. Prosimy spróbować później.

To jest totalna kompromitacja ZTM-u: Bajoński udowodnił swój poziom niekompetencji - nadaje się tylko na ciepłą posadkę ciecia w Brukseli.

g
gość

Ja polecam każdemu dokumentowanie fotograficzne lub video niemożności dokonania danej operacji aby mieć pewność że Zarząd Toalety Miejskiej reklamację uwzględni.

j
jijk

głosujcie dalej na grobelnego DURNIE, jeśli wam się taki BUREL podoba :)

p
poznaniak

A na Junikowie punkt ZTM czynny od tygodnia tylko do... 13:00!!! Z powodu choroby! Czy oni mają jednego pracownika w tym urzędzie?! I to akurat teraz gdy jest taka katastrofa z wdrożeniem karty PEKA. Przecież to już nawet nie jest komedia. To tragedia!

p
poznaniak

Niezły sarkazm,.... niezły. Brawo.
W normalnym mieście za takie przygotowanie bajońsko drogiego systemu do używania przez klientów dyrektor tego interesu już by wyleciał z pracy. W Poznaniu, mieście PO i kolesi, dostanie jesienią nagrodę prezydenta. Żenada.

Dodaj ogłoszenie