Tak będzie wyglądał Poznań po remontach [WIZUALIZACJE]

Katarzyna Fertsch
Po wydłużonej PST tramwaje dojadą do Dworca Zachodniego
Jak będzie wyglądał nasz Poznań po zakończeniu wszystkich remontów? Na to pytanie odpowiadali w czwartek prezydenci miasta i urzędnicy. Według nich będzie nie tylko wygodniej, ale też dużo ładniej.

W Urzędzie Miasta została otwarta wystawa pod takim właśnie tytułem: Poznań po remontach. Mapy, zdjęcia oraz wizualizacje można będzie obejrzeć do końca przyszłego tygodnia. Co z nich wynika?

- Poznań będzie nie tylko bardziej wygodny pod względem komunikacyjnym. Będzie także ładniejszy - uważa Ryszard Grobelny, prezydent miasta. - Największy wpływ będą na to miały nowy dworzec kolejowy oraz Kaponiera.

Zarówno dworzec, jak i samo rondo mają spełniać po przebudowach europejskie standardy (ruchome schody, szklane powierzchnie, ułatwienia dla niepełnosprawnych). Sam dworzec, zdaniem prezydenta Grobelnego, zmieni się w największy w Poznaniu węzeł przesiadkowy.

- Zlikwidujemy ten przy Bałtyku, ponieważ nie będzie już potrzebny - mówi. - Autobusy będą jeździły dalej, do dworca kolejowego. A tam pasażerowie przesiądą się do innego autobusu miejskiego, gminnego, tramwaju lub pociągu.

Pojazdy też będą miały wpływ na wygląd miasta. Przed Euro 2012 poznańskie MPK wzbogaci się o ponad 120 nowych autobusów i 45 tramwajów.

Do mistrzostw. Tak liczony jest czas na realizację kilku inwestycji w mieście. Wtedy ma być gotowy wiadukt w Antoninku, rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego, jeden pas poszerzonej ulicy Grunwaldzkiej, a także ulica Roosevelta i nowa trasa tramwajowa na Franowo.

- Ta ostatnia w ponad 50 procentach już jest - twierdzi Rafał Kupś, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Zdaniem Ryszarda Grobelnego, w czerwcu Poznań będzie przygotowany na przyjęcie kilkudziesięciu tysięcy kibiców. Ale same mistrzostwa, wbrew temu, co podejrzewa większość poznaniaków, nie oznacza końca zmian miasta. Już w lipcu kontynuowana będzie przebudowa Kaponiery (samego ronda i przejścia podziemnego), rozpocznie się także przebudowa wjazdowej do miasta nitki wiaduktu Górczyńskiego. Prace zostaną też wznowione na lotnisku. Remontu będzie wymagał stary terminal.

- Już myślimy o trasie tramwajowej na Ratajczaka, na Dworzec Wschodni czy z Ogrodów do Polskiej - zapewnia Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta miasta odpowiedzialny za komunikację miejską. - Będziemy się starali o pieniądze z Unii Europejskiej na te projekty. Podobnie jak na budowę trasy tramwajowej na osiedle Kopernika od strony Górczyna. Mieszka tam naprawdę dużo osób, które dzisiaj nie mają dobrego połączenia z centrum - dodaje.

Na wystawie nie uwzględniono inwestycji, które już zostały zakończone. A zdaniem prezydenta Grobelnego, nie powinniśmy o nich zapominać.

- Ulica Głogowska, Bukowska oraz wiadukty, które już przebudowaliśmy - wyjaśnia prezydent. - One także pozytywnie zmieniły wygląd Poznania.

Podobnie jak podczas ostatnich kilku sesji Rady Miasta, tak i podczas otwarcia wystawy, nie zabrakło mieszkańców ulicy Folwarcznej. Przynieśli ze sobą tabliczki przystankowe z nazwą "Folwarczna". W ten sposób chcieli przypomnieć urzędnikom o swoich problemach komunikacyjnych. Miasto projektując zajezdnię na Franowie, zapomniało o nich. Mieszkają kilkaset metrów od zajezdni, a nie będą mogli dojeżdżać do centrum tramwajem, bo do zajezdni nie mają jak dojść.

- Ciągle myślimy, jak rozwiązać ten problem. Ale najlepszym i najbardziej realnym wyjściem jest budowa nowej ulicy Folwarcznej, tak by autobusy mogły nią dowozić pasażerów do tramwaju - uważa Rafał Kupś.

Jednak pieniędzy na przebudowę Folwarcznej nie ma.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katarzyna Fertsch
Chciałam raczej dodać otuchy tym, którzy codziennie razem ze mną stoją w korkach. Pozdrawiam!
A
Antoni
Szanowna Pani Redaktor! Jaki cel ma ta prezentacja? Przeciez to tylko wizualizacje, ktorym do ostatecznego zrealizowanego wygladu bardzo daleko! Jak prezentuje sie realizacja takich zamierzen swietnie obrazuje np. obecny efekt remontu peronow na dworcu (fatalna nawierzchnia i druciane siedziska) lub Pl. Wolnosci. Wymowa Pani artykulu nachalnie narzuca teze: "Grobelny wspanialym prezydentem jest, a jak masz watpliwosci, to popatrz." Ze nasze miasto sie stacza, to widzi kazdy - nawet slepy.
K
Katarzyna Fertsch
W podpisie pod zdjęciem nr 7 jest: "Tak będzie wyglądał przebudowany Dworzec Główny PKP". Nie bardzo rozumiem zarzut.
p
piłkarz
Jeszcze nie zdradzono czy ten więzienny płot to jest dla zamknięcia tam przeciwników PO, czy władza tam się schowa przed ciemnym ludem.
W każdym razie nie widzę tego na przedstawionej wizji.
Zamiast tej wizji (po dopalaczach?) lepsza była by szklanka wody.
Taniej .
d
drifer
No i będzie POCZEKALNIA DLA BEZDOMNYCH na Junikowie-Super!
p
poPO
by umieścić tam pikną niebieską gwiazdkę!
p
poPO
czyli pięknie k.... pięknie
p
podpowiadacz
Pętla Junikowo oddalona od stacji kolejowej Junikowo o ok. 1,2km - 1,4km - czas potrzebny na przejście i przesiadkę - minimum 20min. Powinien być wniosek o niegospodarność i działania mające na celu blokowanie poprawy transportu w mieście. Po wybudowaniu tej pętli tramwajowej nie będzie poprawy dla mieszkańców. Decydujący nie myślą przyszłościowo i pro-rozwojowo.
p
poznaniak 64
Bajka!, dobry pomysł z tym tramwajem na Kopernika od Górczyna popieram , brawo. Bardzo by się przydał!!!!
p
poznań
ZBURZYĆ ESTAKADĘ NAD INFLANDZKĄ! PUŚCIĆ JEZDNIE DOŁEM I ZBUDOWAĆ WIADUKT INFLANDZKIEJ NAD KATOWICKĄ! BĘDZIE TANI8EJ I SZYBCIEJ NIŻ PRZEBUDOWYWAĆ NIEPOTRZEBNA ESTAKADĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
o
one_
Witam, dlaczego w żadnych planach znów nie ma ani słowa o budowie Nowonaramowickiej o rozwiązaniu problemów komunikacyjnych mieszkańców mieszkających na coraz bardziej zaludnionych okolicach Naramowic i dalej w kierunku Radojewa ???
u
uważny
Na zdjęciu nr 7 jest zmodernizowany peron nr 6, natomiast nie ma przedłużenia PESTKI na peron nr 7
f
fafik
wizualizacja pachnie Włoszczową... Pytanie za 100pkt: po co buduje się w Poznaniu 1 (słownie: jeden) wypasiony przystanek tramwajowy?
Dodaj ogłoszenie