Tanie połączenie kolejowe z Berlinem. Z biletem na komunikację w pakiecie!

Robert Domżał
Tanie połączenie Poznań Berlin obsługiwać miałaby spółka PKP Intercity
Tanie połączenie Poznań Berlin obsługiwać miałaby spółka PKP Intercity archiwum polskapresse
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Tanie połączenie między Poznaniem a Berlinem chce uruchomić samorząd Wielkopolski. Pasażer tego pociągu mógłby kupić już w Poznaniu bilet na przejazd berlińską komunikacją miejską. Rozmowy w tej sprawie prowadzone są w ramach "Partnerstwa Odra".

Pociąg odjeżdżałby z Poznania Głównego około godz. 6.30, by dotrzeć do stolicy Niemiec przed godz. 10. Zatrzymywałby się na większych stacjach, czyli na przykład w Nowym Tomyślu, Zbąszynku, Zbąszyniu i Rzepinie. Postoje miałby też na stacjach po niemieckiej stronie. Najtańszy bilet kosztowałby 19 euro, ale liczba biletów w tej cenie byłaby ograniczona. Bilet 24-godzinny na podróż komunikacją berlińską oznaczałby dla podróżnego wydatek 7,2 euro. Samorząd chce, by przewoźnikiem była spółka PKP Intercity.

Trwają też przygotowania do uruchomienia pociągu, który docierałby z Poznania na lotnisko Berlin Schoenefeld. Znajduje się ono około 18 km od centrum stolicy Niemiec. Z portu lotniczego do centrum można dojechać koleją miejską S-Bahn, pociągami Airport Express lub autobusami. Zdaniem Jerzego Krigera, połączenie kolejowe z lotniskiem Berlin Schoenefeld nie jest zagrożeniem dla poznańskiej Ławicy.

- Poznańskie lotnisko ma charakter regionalny, a z Schoenefeld rozpoczynają się loty interkontynentalne - tłumaczy Jerzy Kriger. Jak wynika ze wstępnego rozeznania, z Wielkopolski do Schoenefeld jeździ rocznie około 1,5 mln osób. Dotąd najwięcej podróżnych korzysta z połączeń autobusowych.

Kiedy pociągi wyruszą pierwszy raz w trasę?
- Nie będzie to grudzień tego roku, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Chcielibyśmy jednak, by stało się to możliwie najprędzej - wyjaśnia Jerzy Kriger. Nowe połączenia chcą stworzyć województwa: wielkopolskie, lubuskie oraz zachodniopomorskie i landy: Brandenburgia, Meklemburgia, Saksonia oraz Berlin. Samorządy mają dofinansowywać te połączenia z budżetów. Zgodę na dopłaty muszą wyrazić radni sejmików wojewódzkich. Niemcy proponują też stworzeniem tego typu połączenia między Berlinem a Gdynią.

Arrivą z Piły
Pociągi spółki Arriva należącej do Deutsche Bahn będą woziły pasażerów z Piły do Bydgoszczy
- Na tej trasie kursuje 6 par pociągów. Spółki Arriva i Przewozy Regionalne podzielą się nimi - mówi Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu w Wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim. Arriva od kilku już lat wozi pasażerów w kujawsko-pomorskim. Wykorzystuje do tego pociągi, które używane były w Niemczech i Danii. Przed wjazdem do Polski były modernizowane.

Rządowa tarcza antyinflacyjna

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marych
W przeszłości nie tak dalekiej mieliśmy codzienne wczesne ranne połączenie z Poznania do Berlina oferowane przez IC, po jaki czasie zredukowano je do weekendowego, a następnie zlikwidowano kompletnie. Kilka lat temu była próba wznowienia tego połączenia na poziomie regionu ale W-wa nie zgodziła się aby region negocjował międzynarodowe umowy poza nią.

Układ opisany w artykule ma już od kilku lat Szczecin. Połączenie kolejowe jest obsługiwane przez Regionalne i przejazd kosztuje 10 euro w jedną stronę. Szczecin nie pojechał do W-wy pytać się czy mogą, po prostu zorganizowali je sami :).
31 węzłowy Burke
A życie zweryfikuje praktykę. 31
j
j23
Bo miał kosmiczne godziny. Ni jak się nie dało pojechać rano na zakupy i wrócić po południu/pod wieczór. Te co jadą za wawy - tak samo. Po co mi pociąg który startuje z Poznania o 9 a jest w Berlinie o 12 i o 14 trzeba już wracać. A tak swoją drogą komunikacja w Berlnie jeszcze rok temu na 24h kosztowała około 6,1-6,2E - czy tak dużo podrożała??
D
Danka
Bardzo się cieszę, wreszcie prawdziwie wejdziemy do Europy! Do tej pory czułam się dosyć wyizolowana. Tanie połączenia będą się na pewno cieszyć dużym powodzeniem z obu stron.
W
Wybredna
połączenie może mniej chołoty bedzie jezdzic polskim busem
s
sceptyk
był już kiedyś taki pociąg IC Posnania Poznań-Berlin i jeździł pusty.
P
Popieram
Ale koniecznie z postojami na wymienionych stacjach.
Dodaj ogłoszenie