Volkswagen Poznań: Będzie pikieta przed siedzibą Volkswagena. Firma Rembor General i podwykonawcy domagają się wypłaty 12 mln zł

Mikołaj Woźniak
Mikołaj Woźniak
Pikieta ma się odbywać przed siedzibą Volkswagen Poznań, na rogu ulic Warszawskiej i Smołdzinowskiej.
Pikieta ma się odbywać przed siedzibą Volkswagen Poznań, na rogu ulic Warszawskiej i Smołdzinowskiej. Waldemar Wylegalski
Pikietę przed siedzibą Volkswagen Poznań zapowiedzieli przedstawiciele firmy Rembor General oraz jej kilkunastu podwykonawców. W poniedziałek, 16 września zamierzają nagłośnić swoją sprawę i poprosić władze koncernu o ostateczne rozliczenie z firmą. Chodzi o 12 milionów złotych. Rembor Group podkreśla, że nie pierwszy raz współpracował z VW Poznań. Wcześniej także realizował dla niemieckiego giganta duże inwestycje.

Na poniedziałek, 16 września, między godzinami 8 a 13 zapowiedziano pikietę przed siedzibą Volkswagen Poznań. Stoją za nią firma Rembor Group oraz przynajmniej jej 13 podwykonawców. Wszyscy wykonywali zlecenie polegające na rozbudowie jednej z hal produkcyjnych na terenie Volkswagena. Jak tłumaczą - niemiecki koncern do tej pory nie rozliczył się z należnych im 12 mln złotych.

Czytaj też: Zwolnienia w Volkswagen Poznań: Fabryka VW zlikwiduje 750 miejsc pracy do 2020 roku. Powód? Automatyzacja i modernizacja VW Poznań

Protest przed siedzibą Volkswagen Poznań

- Zaistniała sytuacja doprowadziła do ryzyka utraty płynności finansowej, a to z kolei spowodowało nadmierne zadłużenia wobec naszych podwykonawców. Największą trudnością w rozliczeniu z VW są wciąż zmieniane przez inwestora zasady dotyczące sposobu przygotowania dokumentów. Proces ten, który trwa już od wielu miesięcy przyczynił się do tego, ze nasza firma znalazła się w stanie restrukturyzacji

- tłumaczą przedstawiciele Rembor Group.

Sprawdź też:

Dodają, że z Volkswagen Poznań współpracują nie po raz pierwszy. Pierwsze kontrakty wykonywali dla firmy w 2015 roku. Od tego czasu zrealizowali choćby budowę hali samochodów we Wrześni, czy rozbudowę kantyny. W 2018 roku wygrali przetarg na rozbudowę hali produkcyjnej Caddy 5. Teraz trwa w niej już montaż technologii, tymczasem Rembor Group wciąż miał nie otrzymać dużej części pieniędzy.

Sprawdź: Volkswagen Poznań: Budowa nowej hali logistycznej zakończona. Pracę znajdzie tu 140 osób. Zmniejszy się także ruch ciężarówek

- Cała inwestycja była podzielona na pakiety, czyli osobne zamówienia. Wygraliśmy na nie kilka przetargów. Z części udało się rozliczyć sprawnie i prawidłowo, a z części nie

- podkreśla w rozmowie z nami osoba związana z Rembor Group.

Pikieta przed siedzibą VW Poznań ma się odbywać na rogu ulic Warszawskiej i Smołdzinowskiej. Została oficjalnie zarejestrowana. Według szacunków organizatorów weźmie w niej udział od 30 do 50 osób. Podwykonawcy "chcą w ten sposób nagłośnić sprawę i poprosić władze koncernu do ostatecznego rozliczenia z Rembor General tak, aby i oni otrzymali zapłatę za swoją pracę przy budowie hali" - czytamy w informacji zawiadamiającej o pikiecie.

Volkswagen Poznań komentuje

- W 2018 roku firma Rembor otrzymała i przyjęła zlecenie na rozbudowę hali produkcyjnej w Poznaniu. Prace budowlane rozpoczęły się w czerwcu 2018 roku. Począwszy od rozpoczęcia inwestycji, płatności za wykonane przez wykonawcę usługi odbywały się systematycznie, z uwzględnieniem stanu realizacji zlecenia. Wszystkie dotychczas dostarczone przez firmę Rembor faktury zostały przez Volkswagen Poznań opłacone - mówi Patrycja Kasprzyk, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań.

I zaznacza: - W chwili obecnej prowadzimy analizę przedłożonej przez podwykonawców oraz Rembor General dokumentacji, w celu zabezpieczenia prawidłowego rozliczenia inwestycji. Na tym etapie wstrzymujemy się od dalszych komentarzy w tej sprawie.

Zobacz również:

Proces produkcyjny wykorzystuje najnowocześniejsze technologie Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Poznań: Volkswagen zaczął produkcję przekładni do samochodów...

Sprawdź też:

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
misel
ponoć to nie vw coś kręci tylko ta Polska firma... żałosne
c
cypson
14 września, 11:15, fakturomat:

Pewnie nie zauważyli, że termin płatności jest 120 dni. hehehehehehehe

pewnie tak było XD

b
bye bye
14 września, 11:11, Viper:

Kto jeździ jeszcze tymi złomami? Chyba tylko mieszkańcy wsi wschodnich województw.

ja mam auto vw. mieszkam w zachodniej części Polski i w mieście :) wydaje mi się, że Ty z Twoją mentalnościa nadajesz się do wschodnich kontynentów... bo wschodnie województwa to chyba za dużo dla Ciebie.

c
cebula
hahaha na pewno światowa firma nie chce zapłacić za wykonane usługi... ludzie stuknijcie się w głowę. Wiadomo hejt bo niemiecka firma, ale polaczki też kręcić potrafią..
n
no ładnie ładnie
Dla mnie to totalne bzdury, ktoś napisał pod jakimś innym artykułem że ta firma i tak nie płaci podwykonawcom w terminie. Też mnie zastanawia dlaczego akurat VW nie chce im zapłacić teraz, skoro to nie jest ich pierwsza współpraca. I raczej VW nie narażałby swojej opinii nie płacąc za usługi. Dziwne dziwne, ale i tak wszyscy jadą po VW bo to niemiecka firma XD
P
Podwykonawca
Bardzo prosta przyczyną jest wpływ takich czynnikow. Krótki termin, zmiany projektowe etapów które już są w części wykonane, opóźnienia dostaw.

Ktoś nadużyl czyjejś cierpilwosci, bo mu woda sodowa odbiła, swoją kasę wziol i pewnie już go tam nie ma, a teraz parę setek ludzi ma problemy.
k
korba
14 września, 13:07, inzynierek:

To jak oni z nimi umowy zawierali. Nie mogli się zabezpieczyć? Wadium czy cokolwiek? Ludzie na boga najpierw dajcie im paluszek, a później płacz, że biorą całą rękę.

Masz racje, ale z drugiej strony VW z nimi już współpracował i nie oszukujmy się, taka duża firma jest chyba w stanie zapłacić te 12 milionów. a wczesniej jakichś akcji nie było

i
inzynierek
To jak oni z nimi umowy zawierali. Nie mogli się zabezpieczyć? Wadium czy cokolwiek? Ludzie na boga najpierw dajcie im paluszek, a później płacz, że biorą całą rękę.
f
fakturomat
Pewnie nie zauważyli, że termin płatności jest 120 dni. hehehehehehehe
V
Viper
Kto jeździ jeszcze tymi złomami? Chyba tylko mieszkańcy wsi wschodnich województw.
G
Głos Poznaniaka
Jakość Volkswagena... Typowe!
G
Gość
Tak się chwalą co to nie wybudowali ale ........zapłacić to już nie!!!!Poprostu ręce opadają jaką niemcy polityke w naszym kraju prowadzą????????????
G
Gość
Czyżby VW był na szkoleniu na Nowogrodzkiej? :)
Dodaj ogłoszenie