Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Centrum handlowe Posnania zaczyna wychodzić spod ziemi

Marcin Idczak
Grzegorz Dembiński
W 2016 roku otwarte w Poznaniu zostanie największe centrum handlowe, czyli Posnania. Na jego budowie kończą się prace ziemne Jednorazowo na terenie budowy CH Posnania pracuje ponad 500 osób. Łącznie zatrudnionych będzie około 3000 robotników. – To jeden z największych placów budów w Polsce i jeden z nielicznych tak wielkich w całej Europie – mówi Krzysztof Tekielak, zastępca dyrektora Eiffage Inwestycje, czyli generalnego wykonawcy Posnanii. Po zakończeniu prac na Łacinie powstanie największe centrum handlowe w naszej części kontynentu.

Łączna powierzchnia inwestycyjna, którą zajmie to 9 hektarów. – Natomiast sama powierzchnia najmu to 100 tysięcy metrów kwadratowych – dodaje Lidia Deja, zajmująca się marketingiem w firmie Apsys, która jest inwestorem. Swoje sklepy ma mieć  tam 300 firm. Z tego jak wyjaśnia Lidia Deja 80 procent z punktów jest już wynajęta lub zarezerwowana.

Obecnie główne prace prowadzone są przy budowie parkingów podziemnych (łącznie ma na nich być 3100 miejsc postojowych) oraz w części gdzie powstanie market Carrefur i Leroy Merlin.

– Można powiedzieć, że mamy już w całości wykonane prace ziemne, natomiast w  90 procent wykonaliśmy palowanie terenu (z uwagi na podmokłość gruntów w tej części Poznania pod wszystkimi budynkami znajdują betonowe pale - red.) – wyjaśnia Jacek Grzegorzewicz, dyrektor projektu z ramienia Apsysu.

Całość budowy Posnanii i prac z tym związanych ma kosztować 1,2 miliarda złotych. – Z tego 80 milionów przeznaczamy na budowę dróg w okolicy, to jest tyle ile w 2015 roku zostanie wydanych na modernizację dróg lokalnych w całym województwie – zaznacza Lidia Deja.

Obecnie przebudowywana jest część ul. Krzywoustego. Jednak pogoda sprawiła, że nie można kontynuować robót. Trwa także budowa przejścia podziemnego pomiędzy os. Jagiellońskim i Oświecenia, a terenami Łaciny. Ma być ono monitorowane z windami dla niepełnosprawnych. 

W przyszłym roku rozpocznie się dobudowa pasów jezdni na ul. Jana Pawła II od ronda Rataje do Śródki. Do tego wykonane mają być mniejsze ulice takie jak Łacina, czy też  Pleszewska. Stworzą one rodzaj ringu wokół centrum.

Nimi też prowadzić ma dojazd do podziemnych miejsc postojowych. By te nie stały się parkingiem buforowym dla dojeżdżających do pracy do Poznania ograniczony zostanie czas bezpłatnego parkowania. – Prawdopodobnie darmowe będą trzy godziny – zapowiada Aleksander Rosa, rzecznik prasowy centrum. Dodaje, że  planowane jest w najbliższym czasie spotkanie z przedstawicielami ulicy Milczańskiej.

To właśnie oni od kilku miesięcy protestują przeciwko temu, że jedna z ulic dojazdowych będzie znajdowała zbyt blisko domów w których mieszkają. Domagają się jej przesunięcia w pobliże estakady katowickiej.  

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski