Nasza Loteria

Koronawirus w Poznaniu: Po mieście jeździ coraz mniej taksówkarzy. Rezygnują lub idą na L4. Wszystko z powodu pandemii koronawirusa

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Wielu poznańskich taksówkarzy w obliczu pandemii koronawirusa rezygnuje z pracy. Tylko w jednej z poznańskich korporacji taksówkarskich w przeciągu ostatniego tygodnia zrobiło to aż 14 kierowców.
Wielu poznańskich taksówkarzy w obliczu pandemii koronawirusa rezygnuje z pracy. Tylko w jednej z poznańskich korporacji taksówkarskich w przeciągu ostatniego tygodnia zrobiło to aż 14 kierowców. Łukasz Gdak
Wielu poznańskich taksówkarzy w obliczu pandemii koronawirusa rezygnuje z pracy. Tylko w jednej z poznańskich korporacji taksówkarskich w przeciągu ostatniego tygodnia zrobiło to aż 14 kierowców. Taksówkarze narzekają, że praktycznie nie odbywają kursów, a o zabezpieczenie siebie i swojego pojazdu muszą zadbać sami.

Pan Waldemar we wtorek rozpoczął pracę już o godzinie 6. Do godziny 12 odbył tylko jeden kurs.

- Jest dramat. Nie ma praktycznie klientów - mówi nam poznański kierowca spotkany na ul. Wielkiej.

Czytaj: Koronawirus w Poznaniu i Wielkopolsce: Ile osób jest zarażonych? Co zostało zamknięte i odwołane? Najnowsze informacje

Wielu poznańskich taksówkarzy ma ten sam problem i to już od tygodnia. Gdy wybuchła pandemia koronawirusa, a rząd wprowadził stan epidemii, liczba codziennych kursów taksówkarzy drastycznie spadła.

Ci, którzy pracują w zawodzie od wielu lat mówią, że takiej sytuacji na rynku jeszcze nie było.

- Ruch strasznie zmalał - przyznaje Grzegorz Skuneczny, taksówkarz z Środy Wielkopolskiej.

Sprawdź też:

Tylko w przeciągu ostatniego tygodnia w jednej z poznańskich korporacji taksówkarskich zrezygnowało z pracy aż 14 kierowców.

- Decydują się zawiesić działalność firmy, idą na L4. W naszej korporacji mamy 270 kierowców. Rezygnacja 14 to bardzo dużo - przyznaje Karolina Płoska z Poznańskiego Stowarzyszenia Taksówkarzy.

Jednak nie tylko znacznie mniejsze zainteresowanie wpływa na to, że taksówkarze rezygnują z pracy.

- Boją się jeździć, bez wątpienia. Na szczęście nie było jeszcze sytuacji, by któryś z kierowców musiał iść na kwarantannę - mówi Karolina Płoska.

Polecamy: Pomoc w czasach koronawirusa. "Jesteśmy więcej niż przed zarazą"

- Jeździłem do 20 marca po Poznaniu. Ale nie otrzymałem od nikogo żadnych środków ochronnych, maseczek, środków do dezynfekcji. Sam zacząłem sobie je organizować. Aktualnie czekam na szybę, która będzie oddzielała mnie od pasażerów, siedzących z tyłu. gdy przegroda zostanie zamontowana wrócę do pracy. Korporacje nie pomagają nam. W ostatnich dniach postanowiły jedynie zmniejszyć nam składki, by zachęcić pozostałych kierowców do pracy - mówi Grzegorz Skuneczny.

Sprawdź też:

Okazuje się bowiem, że to w zakresie samych kierowców jest zabezpieczenie siebie i swojego pojazdu przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem.

- Zabezpieczenie jest we własnym zakresie kierowców. Zwłaszcza, że nasze stowarzyszenie nikogo nie zatrudnia, jesteśmy tylko pośrednikiem - mówi Karolina Płoska.

Tak Wielkopolanie pomagają sobie w czasie pandemii koronawirusa

W czasie pandemii koronawirusa nie załamaliśmy się. W internecie kwitną grupy pomocowe, na klatkach schodowych mieszkańcy wywieszają kartki z propozycjami pomocy, prężnie działają wolontariusze Drużyny Szpiku, Caritasu i wielu innych stowarzyszeń. Lokalni restauratorzy, zamiast załamywać ręce, zakasali rękawy i codziennie dostarczają jedzenie do szpitali. Skrzyknęli się kibice, studenci, nauczyciele i naukowcy. Wszyscy chcą i pomagają. Szyją, robią zakupy, dostarczają środki do dezynfekcji. Czytaj dalej -->

Koronawirus w Wielkopolsce: Jak wygląda pomoc w czasie pande...

ZOBACZ TEŻ:

Koronawirus w ekspresowym tempie przenosi się między państwami. Chociaż zakażenia odnotowano już w wielu miejscach na świecie, wirus nadal jest pewną niewiadomą. Oto mity na temat koronawirusa, w które nie powinieneś wierzyć --->

Mity na temat koronawirusa. Nie powinieneś w to wierzyć!

Sprawdź też:

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Głosu Wielkopolskiego i bądź na bieżąco!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin

Każdy musi dbać o siebie. Prowadzi firmę to co za problem zainwestować w ochronę. Sam prowadzę działalność i szybko zareagowałem ma potrzeby. Narzekanie nic nie da, a branża przewozowa nie jest z tych zbudzających zaufanie publiczne jak lekarze, strażacy, czu policja.

G
Gość

A kurierzy narzekają, że się nie wyrabiają. Może gdyby zamiast ludzi, zaczęli wozić paczki, to nie musieliby zawieszać działalności

G
Gość

Taksiarze chcieliby żeby ktoś dał im np. maseczki, płyny dezynfekujące itp. A co oni robią za friko dla społeczeństwa? Nam też nikt nic nie daje i nie stękamy jak oni. Jak źle to niech się wezmą za normalną i pożyteczną pracę, nikt ich nie zmusza do jeżdżenia na taryfie

T
Tomek

Nie tylko oni. Fryzjerzy, kosmetyczki, kwiaciarnie, dentyści. Oni mają teraz 0 kasy. Więc ci co macie prace cieszcie się że ją macie i szanujcie ją zgadzając się ewentualnie na jakieś propozycje pracodawców. Przymusowe płatne urlopy przełożenie płatności premii. Alternatywa to zwolnienie całych grup. A pracy u konkurencji teraz nie będzie. Bo konkurencja ma to samo. Aha i zadrośccie urzędnikom. Ci są 100% bezpieczni, bo Państwo się wyżywi. Jeszcze premie sa przyznają bo im się nalezy

G
Gość
25 marca, 8:24, Gość:

Praca na taksówce jest nieopłacalna. Jeśli zdrowy człowiek poniżej 45 lat pracuje jako taksówkarz to może źle o nim świadczyć. Tolerowany nielegalny transport osobowy dobił uczciwie pracujących taksówkarzy. Dziwię się, że taksówkarze obecnie płacą na utrzymanie "prezesów" z firm pod szyldem Radio Taxi. Taksówkarze to zbieranina osób o różnym wykształceniu. Jest to grupa niezorganizowana i zwalczająca się pomiędzy sobą. Na ich działalności bogacą się pośrednicy lub instytucje, które pozwalają z ich terenu zabierać klientów. Taksówkarze to niestety nieudaczniaki którzy nie potrafili sobie nawet poradzić z takimi nielegalnymi przewozami jak UBER. Nawet praca w ochronie jest teraz bardziej opłacalna niż taksówka.

25 marca, 15:26, prawdziwy facet:

To zmień pracę - z podatków to prawie nic nie płacicie.

Tak? Czy myślisz, że jestem takim nieudaczniakiem i żyję tylko z taksówki? wybacz ale z samej taksówki się nie utrzymasz. Chyba w 2001 roku Radni uchwalili 2,50 zł/km. Mamy 2020 rok, a taksówkarze praktycznie jeżdżą za 2 zł/km. O czym to świadczy?

G
Gość
25 marca, 15:26, prawdziwy facet:

Ci z Ubera nie narzekają. A ci taksówkarze to cwaniacy i oszuści - zdrowi na L4? Chyba jakaś kontrola z urzędu i domiar. I jeszcze takie nieporadne, że nie potrafią sami kupić sobie maseczek i rękawiczek - ojejku. A ile oni lat mają, że takie niedorajdy?

Taksówkarze chyba myślą, że koronawirus wykończy uberowców i nastąpi naturalna selekcja. Że uberowcy tej zarazy się nie boją? No za wypożyczenie autka trzeba niestety płacić.

p
prawdziwy facet
25 marca, 8:24, Gość:

Praca na taksówce jest nieopłacalna. Jeśli zdrowy człowiek poniżej 45 lat pracuje jako taksówkarz to może źle o nim świadczyć. Tolerowany nielegalny transport osobowy dobił uczciwie pracujących taksówkarzy. Dziwię się, że taksówkarze obecnie płacą na utrzymanie "prezesów" z firm pod szyldem Radio Taxi. Taksówkarze to zbieranina osób o różnym wykształceniu. Jest to grupa niezorganizowana i zwalczająca się pomiędzy sobą. Na ich działalności bogacą się pośrednicy lub instytucje, które pozwalają z ich terenu zabierać klientów. Taksówkarze to niestety nieudaczniaki którzy nie potrafili sobie nawet poradzić z takimi nielegalnymi przewozami jak UBER. Nawet praca w ochronie jest teraz bardziej opłacalna niż taksówka.

To zmień pracę - z podatków to prawie nic nie płacicie.

p
prawdziwy facet

Ci z Ubera nie narzekają. A ci taksówkarze to cwaniacy i oszuści - zdrowi na L4? Chyba jakaś kontrola z urzędu i domiar. I jeszcze takie nieporadne, że nie potrafią sami kupić sobie maseczek i rękawiczek - ojejku. A ile oni lat mają, że takie niedorajdy?

G
Gość

"Pan Waldemar we wtorek rozpoczął pracę już o godzinie 6. Do godziny 12 odbył tylko jeden kurs."

Proponuję Panu Waldemarowi zatrudnić się jako pracownik ochrony. Mój znajomy jako ochroniarz w Wspólnocie Mieszkaniowej ma 12 zł/ godz. na rączkę. Zero stresu, zero odpowiedzialności, a na nocnej zmianie można się zdrzemnąć i 144 zł za dniówkę ma.

G
Gość

To mają teraz okazję popracować nad swoimi umiejętnościami prowadzenia pojazdów.

G
Gość
25 marca, 08:24, Gość:

Praca na taksówce jest nieopłacalna. Jeśli zdrowy człowiek poniżej 45 lat pracuje jako taksówkarz to może źle o nim świadczyć. Tolerowany nielegalny transport osobowy dobił uczciwie pracujących taksówkarzy. Dziwię się, że taksówkarze obecnie płacą na utrzymanie "prezesów" z firm pod szyldem Radio Taxi. Taksówkarze to zbieranina osób o różnym wykształceniu. Jest to grupa niezorganizowana i zwalczająca się pomiędzy sobą. Na ich działalności bogacą się pośrednicy lub instytucje, które pozwalają z ich terenu zabierać klientów. Taksówkarze to niestety nieudaczniaki którzy nie potrafili sobie nawet poradzić z takimi nielegalnymi przewozami jak UBER. Nawet praca w ochronie jest teraz bardziej opłacalna niż taksówka.

nielegalne to jest blokowanie stref przy dworcu pkp

G
Gość

"idą na L4" pokazują prawdziwe kolory swojej osobowości

G
Gość

Praca na taksówce jest nieopłacalna. Jeśli zdrowy człowiek poniżej 45 lat pracuje jako taksówkarz to może źle o nim świadczyć. Tolerowany nielegalny transport osobowy dobił uczciwie pracujących taksówkarzy. Dziwię się, że taksówkarze obecnie płacą na utrzymanie "prezesów" z firm pod szyldem Radio Taxi. Taksówkarze to zbieranina osób o różnym wykształceniu. Jest to grupa niezorganizowana i zwalczająca się pomiędzy sobą. Na ich działalności bogacą się pośrednicy lub instytucje, które pozwalają z ich terenu zabierać klientów. Taksówkarze to niestety nieudaczniaki którzy nie potrafili sobie nawet poradzić z takimi nielegalnymi przewozami jak UBER. Nawet praca w ochronie jest teraz bardziej opłacalna niż taksówka.

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski