MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi w Poznaniu kursują już zgodnie z rozkładem. W poniedziałek z powodu awarii odwołano 59 pociągów

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Powodem poniedziałkowych opóźnień pociągów była awaria systemu urządzeń sterowania ruchem
Powodem poniedziałkowych opóźnień pociągów była awaria systemu urządzeń sterowania ruchem Adam Jastrzębowski
PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowują skutki poniedziałkowej usterki urządzeń sterowania ruchem kolejowym, do której doszło w Poznaniu. Zapewniają też, że we wtorek, 4 czerwca wszystkie pociągi kursują już zgodnie z rozkładem.

Z powodu uderzenia pioruna w poniedziałek, 3 czerwca doszło do kolejowego armagedonu na Poznańskim Węźle Kolejowym.

- Pociągi jeździły, ale występowały opóźnienia. Niektóre połączenia regionalne były odwoływane, część składów kursowała w skróconej relacji. Podróżni otrzymywali informacje o zmianach na stacjach i przystankach oraz w pociągach - mówi Paweł Śledziński, rzecznik PKP PLK.

I dodaje: - Szczegółowe przyczyny wczorajszego zdarzenia wyjaśnia komisja. Wstępne ustalenia wskazują, że usterka urządzeń sterowania ruchem kolejowym wystąpiła po uderzeniu pioruna w element infrastruktury podczas intensywnej burzy z opadami. W Poznaniu – według danych meteorologicznych – punktowo spadło ponad 46 mm deszczu (46 l na 1 m2). Trudne warunki powodowały lokalne podtopienia.

Jak podsumowują przedstawiciele spółki, ze względu na usterkę pociągi notowały średnio ok. 41 min. opóźnienia.

- Minimalne opóźnienie wyniosło 1 min (pociąg KW relacji Poznań Główny – Wągrowiec), a maksymalne – 462 min (pociąg KW relacji Gniezno – Poznań Główny). Ponadto konieczne było odwołanie 59 pociągów (57 pociągów Kolei Wielkopolskich i 2 pociągi Polregio), skrócenie relacji 12 pociągów (4 PKP Intercity i 8 Kolei Wielkopolskich) i skierowanie okrężną trasą 7 pociągów (3 PKP Intercity i 4 Kolei Wielkopolskich) - wylicza Śledziński.

Jak wskazuje, opóźnienia pociągów pasażerskich 3 czerwca na stacji Poznań Główny wyniosły:

  • pierwotne 239 pociągów na 13 888 minut,

  • wtórne 442 pociągi na 14 588 minut

Razem – 681 pociągów na 28 476 minut.

Śledziński zapewnia, że awaria była wyjątkową sytuacją, a system kierowania ruchem jest odpowiednio zabezpieczony przed skutkami burz.

- Na budynkach lub szafach zasilających stosowane są uziomy, elementy przepięciowe, separatory i odpowiednie kable, które chronią urządzenia po uderzeniu pioruna. Jednakże w przypadku bezpośredniego trafienia pioruna w dany element infrastruktury nie istnieją zabezpieczenia, które mogłyby zapewnić całkowitą ochronę - tłumaczy Śledziński.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected].

Kolekcja czy cmentarzysko lokomotyw i wagonów? Stacja na Franowie w Poznaniu jest największą stacją towarową w Wielkopolsce i to właśnie tam miłośnicy kolei i nie tylko mogliby poczuć się jak w raju. Stoją na niej stare lokomotywy i wagony. Część tego taboru jest w kiepskim stanie technicznym i wygląda na to, że oczekuje na złomowanie. Te ET22 lata świetności mają za sobą.Zobacz, co stoi na torach na największej stacji towarowej w Wielkopolsce --->Zobacz też: Opuszczona stacja pod Poznaniem. Tu w studni woda zmienia się w szampana!

Tak wygląda cmentarzysko lokomotyw i wagonów w Poznaniu. Co ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO-EURO ODC-3 PRZED MECZEM POLSKA - AUSTRIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski