Poznań: Buspas na Garbarach został skrócony. Powód? Kierowcy sobie nie radzili [ZDJĘCIA]

Michał JurekZaktualizowano 
Z dotychczasową organizacją ruchu nie potrafili sobie poradzić wszyscy kierowcy, dlatego zmiana była konieczna Łukasz Gdak
Na Garbarach od niedawna działa buspas, który został skrócony. Taka decyzja została podjęta przez komisję bezpieczeństwa ruchu drogowego. Powód? Nie wszyscy kierowcy potrafili sobie poradzić z organizacją ruchu, która obowiązywała do tej pory.

- Na ulicy Garbary, na wysokości ulicy Marii Magdaleny, zmienił się układ pasów ruchu. To teraz w tym miejscu rozpoczyna się buspas dla uprzywilejowanych pojazdów. Z trzech biegnących pasów ruchu, lewy jest przeznaczony dla tych osób, które chcą skręcać w lewo lub jechać prosto na kolejnym skrzyżowaniu, środkowy dla jadących na wprost, a prawy pas to bus-pasem. Warto zaznaczyć, że na buspas mogą wjechać też te pojazdy, które na kolejnym skrzyżowaniu skręcają w prawo w ulicę Strzelecką, lub chcą zaparkować na znajdujących się po prawej stronie miejscach postojowych - wyjaśnia Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Zmiany w organizacji zaczęły obowiązywać od soboty, ale zostały wprowadzone też inne korekty. Zmodyfikowane zostały kierunki ruchu na ulicy Strzeleckiej przed skrzyżowaniem z ulicą Królowej Jadwigi.

- Każdy ze znajdujących się tam pasów ruchu posiada tylko jeden kierunek ruchu. Dlatego też lewy pas przeznaczony jest do skrętu w lewo, pas środkowy do jazdy na wprost, a pas prawy do skrętu w prawo. Spowoduje to, że pojazdy skręcające w prawo, w ulicę Królowej Jadwigi nie będą już blokowały jadących na wprost. Na takiej zmianie skorzystają kierowcy - dodaje Agata Kaniewska.

Dostosowano również sygnalizację świetlną na skrzyżowania ulicy Strzeleckiej z Królową Jadwigi, która ma upłynnić ruch samochodowy.

Co trzeba zobaczyć w Poznaniu? 20 najlepszych atrakcji! [ZDJĘCIA]

Poznań: Plażojada gotowa. Rusałka, Strzeszynek i Kiekrz z no...

Ku przestrodze! Śmiertelne wypadki w Wielkopolsce:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jaa

Piszą ze Ci co chcą zaparkować po prawej stronie też mogą jechać byś pasem Ale najwidoczniej policja tego nie respektuje i wlepia mandaty. Obłęd co tu się dzieje w tym Poznaniu

ż
żal.pl

Tego pajaca co wymyślił 100 sygnalizatorów na każdym rondzie to bym za jajca powiesił! Skręcić w lewo na takim skrzyżowaniu to droga przez mękę, nie wspomnę o zawracaniu..

y
y

przy drodze Dembińskiej jest parking buforowy - może by tak z niego zrobic parking P&R

.:podatnik z centrum:.

Myślenie i planowanie to podstawowe działania, które powinny poprzedzić decyzje, które mają wpływ na często przywoływaną przez władze Poznania jakość życia. Gdyby tak działali managerowie w biznesie dawno straciliby pracę. Więc Panowie, do pracy. Eksperymentujcie na swoim życiu, nie na naszym. To jest Poznań!

S
Szczepan

Kilka razy musiałem przeczytać Twój komentarz, aby jako-tako zrozumieć.

I
Ischias

dla samochodów i pieszych, jak na skręcie w Jadwigi czy w całym ciągu Garbar.

I
Ischias

Przy takiej "organizacji ruchu", jaka była tam początkowo, nikt nie miał prawa sobie poradzić, bo to był jakiś sen drogowego schizofrenika!

o
opserwator

Najpierw parking pod placem albo w miejscu garaży przy onkologii i dodatkowy pas jest o skwerze przy Strzeleckiej przemilczeć..........proszę

o
opserwator

Najpierw parking pod placem albo w miejscu garaży przy onkologii i dodatkowy pas jest o skwerze przy Strzeleckiej przemilczeć..........proszę

N
Natii

Ja rozumiem, że ruch samochodowy trzeba wyprowadzać z centrum, ale poza ścisłym centrum i na rondach należy ułatwiać przejazd pojazdów.

u
u

a wystarczyło odsunąc przejście dla pieszych na Jadwigi dalej od strzeleckiej w kierunku półwiejskiej

y
y

problemy na skrzyżowaniu Strzelecka/królowej Jadwigi powodowało złe ustawienie sygnalizacji świetlnej - jak wiadomo wudar ma obsesje zeby robic ustawienia sygnalizacji pod pieszych i to własnie takie ustawienie światłe powodowało problemy ze skręcające w prawo blokowały tych jadących na wprost

u
uuu

przeprowadzamy eksperyment "eksperyment poznań"

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3