Poznań: Kaponierę przebudują Hiszpanie?

Katarzyna Fertsch
Drugi etap przebudowy zakłada remont samego przejścia pod rondem
Drugi etap przebudowy zakłada remont samego przejścia pod rondem Andrzej Szozda
Udostępnij:
Za nieco ponad miesiąc ma się rozpocząć drugi etap przebudowy ronda Kaponiera. Tym razem ekipy budowlane zajmą się samym przejściem podziemnym oraz odcinkiem ulicy Roosevelta od "Teatralki" do mostu Uniwersyteckiego. Czy tak się stanie? Dzisiaj nikt nie potrafi jeszcze odpowiedzieć na to pytanie.

Przyczyną niepewności jest trudna sytuacja finansowa Hydrobudowy. To właśnie ta firma jest liderem konsorcjum, które wygrało przetarg na przebudowę Kaponiery. W zeszłym tygodniu sąd zgodził się na ogłoszenie przez Hydrobudowę upadłości układowej.

- Mamy nadzieję, że drugi etap przebudowy Kaponiery rozpocznie się zgodnie z planem - mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Taką nadzieję mają również przedstawiciele Hydrobudowy. Choć to zależy od wyników rozmów, jakie władze spółki prowadzą z Hiszpanami.

- Staramy się o to, by hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain przejęła pałeczkę lidera - wyjaśnia Krzysztof Woch ze spółki Hydrobudowa. - To nasz silny partner, który zgodnie z umową ma realizować kontrakt w 50 procentach.

Jeśli Hiszpanie się zdecydują, prace powinny ruszyć zgodnie z harmonogramem. Hydrobudowa nadal chce uczestniczyć w projekcie. Jednak nie jako lider, ale jako partner w konsorcjum. Wszystko wskazuje na to, że takie porozumienie uda się osiągnąć.

- Wtedy nasza trudna sytuacja nie będzie miała aż takiego znaczenia dla realizacji tego przedsięwzięcia - mówi Krzysztof Woch.

Jeszcze w tym tygodniu drogowcy powinni rozpocząć prace nad zorganizowaniem ruchu dla samochodów oraz tramwajów na czas przebudowy. Podczas remontu Roosevelta zostanie ona prawdopodobnie zamknięta dla samochodów, podobnie jak było na odcinku od mostu Dworcowego do Kaponiery. Nieoficjalnie mówi się, że w czasie przebudowy "pestka" będzie cały czas jeździła. To jednak zależy również od postępu budowy trasy PST do pętli przy Dworcu Zachodnim (żeby był możliwy przejazd do ulicy Głogowskiej).

Zarówno zakończony już pierwszy etap przebudowy Kaponiery, jak i planowany na sierpień etap drugi, pochłoną łącznie ponad 200 mln zł (ponad 50 mln zł dołoży nam Unia Europejska). Zgodnie z podpisaną umową, zwycięskie konsorcjum ma czas do końca listopada 2013 roku.

Pierwszy etap już za nami

Mimo problemów finansowych Hydrobudowa dokończyła pierwszy etap przebudowy Kaponiery.
Była nim przebudowa Roosevelta. Dzisiaj jeździmy po nowym wiadukcie (ulica od strony torów kolejowych jest wielkim wiaduktem - na odcinku od targów do Sheratona), nawierzchni jezdni oraz torowisku. Przed przebudową ulica Roosevelta była też węższa. Dzisiaj trzy pasy prowadzą w kierunku Głogowskiej. Po sierpniowym remoncie cieplika na przeciwnej jezdni, trzema pasami pojedziemy również w kierunku centrum miasta.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
biniu
prace nie toczyły się pod hasłem "maniana i fiesta".
j
j23
Skoro nie trzeba się spieszyć na ojro to może by jednak odsłonić Kaponierę Kolejową (fortyfikacje). Przynajmniej będzie wiadomo dlaczego Kaponiera to Kaponiera
Dodaj ogłoszenie