Poznań: Nowa Naramowicka i tramwaj na Naramowice nie podzielą dzielnicy - sąsiednie ulice będą przejezdne

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Nowa Naramowicka będzie dostępna z poziomu sąsiednich prostopadłych ulic PIM
Mieszkańców Naramowic czekają kolejne utrudnienia związane z budową trasy tramwajowej: zamknięcia i zwężenia. Jednak docelowo po wybudowaniu jej i układu komunikacyjnego Nowej Naramowickiej, dojazd z wszystkich ulic bocznych obecnej Naramowickiej ma być im zapewniony.

Najnowsze ograniczenia dotyczyć będą ul. Włodarskiej i ul. Błażeja. Poznańskie Inwestycje Miejskie zapowiadają, że od wtorku 1 września przy pierwszej z tych ulic, w związku z budową kanalizacji deszczowej, przewidziane jest zwężenie jezdni w rejonie skrzyżowania z ul. Naramowicką. Droga ma być przejezdna w obu kierunkach, podobnie piesi i rowerzyści będą mogli przejeżdżać i przechodzić.

Zobacz też: Zmiany w prawie o ruchu drogowym: Nie będzie trzeba mieć przy sobie prawa jazdy, zaoszczędzimy też na rejestracji pojazdu. Od kiedy?

Natomiast w środę, 2 września rozpoczną się 2-3-dniowe prace na ul. Błażeja, związane z przyłączeniem gazociągu, dlatego z ruchu samochodowego wyłączony będzie fragment tej ulicy od strony ul. Naramowickiej, mniej więcej na wysokości bloku przy ul. Błażeja 4 i wygrodzony fragment chodnika na wysokości ul. Błażeja 14. Objazd - ulicami Jasna Rola oraz Bolka. Ostatnią wprowadzoną dotąd zmianą (od 22 sierpnia) jest zamknięcie ul. Jasna Rola na wysokości os. Władysława Łokietka, w miejscu przecięcia ulicy przez budowaną trasę tramwajową. Przy zamknięciu części ul. Błażeja, objazd wytyczony będzie tylko na ul. Bolka.

Czytaj także

Obecnie prace koncentrują się głównie na zamkniętym odcinku ul. Naramowickiej, tzn. od ul. Słowiańskiej do zjazdu przy ul. Naramowickiej 31 oraz od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej wraz ze skrzyżowaniem ul. Lechickiej i Naramowickiej. Teren budowy, zwłaszcza w rejonie ul. Naramowickiej, jest ogrodzony, zatem mieszkańcy nie mogą swobodnie poruszać się i parkować w sąsiedztwie prowadzonych prac. Za to patrząc na udostępnione wizualizacje terenu, przedstawiające inwestycję po zakończeniu budowy, mogą zobaczyć, że równolegle do nowej ulicy z torowiskiem poprowadzone są jezdnie z prostopadłymi dojazdami do posesji i do ulic odbiegających od obecnej Naramowickiej. Nie będzie więc tak, że tramwaj będzie barierą przecinającą Naramowice.

- Organizacja ruchu podczas trwających prac została zaplanowana w taki sposób, aby w możliwie jak najmniejszym stopniu powodować trudności w poruszaniu się po obszarze Naramowic – zapewnia Maja Chłopocka – Nowak z PIM. - Utrzymana jest jak największa ilości przejazdów dla ruchu samochodowego, rowerowego, pieszego oraz pasażerów transportu publicznego, wyznaczono w tym celu objazdy, a także usprawnienia dla komunikacji autobusowej, m.in. buspasy, przejazd z priorytetem na skrzyżowaniach. Zapewnione są dojazdy do nieruchomości i obiektów handlowych.

Czytaj także

Miasto zapewnia, że mieszkańcy są na bieżąco informowani o planach działań, a tempo prac jest bardzo wysokie, by ograniczyć czas utrudnień.

- Realizacja Inwestycji zdecydowanie poprawi warunki transportowe w północnej części Poznania – zapewnia Maja Chłopocka – Nowak. - Trasa tramwajowa wraz z budową nowego układu drogowego, w tym tzw. ul. Nowej Naramowickiej, z pewnością przyczyni się do zmiany dotychczasowych zachowań transportowych związanych m.in. z wyborem środka transportu w codziennych podróżach.

Zobacz też: Poznań: Budowa trasy tramwaju na Naramowice będzie też prowadzona w godzinach nocnych

Główny ruch w relacji północ-południe zostanie przeniesiony na ul. Nową Naramowicką stanowiącą główną oś tego połączenia, natomiast ul. Naramowicka pełnić będzie funkcję ulicy lokalnej tzn. przeznaczonej głównie do poruszania się po niej pojazdów rozpoczynających lub kończących podróż. Ul. Nowa Naramowicka krzyżować się będzie m.in. z ul. Sarmacką, ul. Łużycką. Ulica Karpia oraz Dworska nie będą bezpośrednio łączyć się z ul. Nową Naramowicką, ale będą nadal krzyżować się ze „starą” ul. Naramowicką. Miasto podkreśla, że nie tylko zyska transport publiczny i samochodowy – równolegle powstaje infrastruktura dla pieszych i rowerzystów uwzględniająca potrzeby poruszania się osób z niepełnosprawnościami: drogi dla rowerów, ciągi pieszo-rowerowe oraz chodniki.

Sprawdź też:

Sprzedam czołg, czyli wojskowe aukcje na pojazdy z demobilu

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3