18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Zerwij reklamę lub zgłoś ją do straży miejskiej [ZDJĘCIA]

Krystian Lurka
Tak wyglądają niektóre miejsca przed zdjęciem reklam i po ich zdjęciu.
Tak wyglądają niektóre miejsca przed zdjęciem reklam i po ich zdjęciu.
Uczestnicy akcji "Nie bój się zerwać w Poznaniu" namawiają do usuwania z ulic nielegalnych reklam.

- Słusznie, że "Głos Wielkopolski" zainteresował się tematem szpecących reklam - komentuje tekst "Reklama dźwignią brzydoty i nieładu", Andrzej Rzewuski. Andrzej Rzewuski to kolejna osoba, której przestrzeń publiczna jest nieobojętna. On i kilkoro innych bierze udział w akcji "Nie bój się zerwać w Poznaniu" czyli oddolnej inicjatywie polegającej na usuwaniu nielegalnych reklam w mieście.

Czytaj:
Poznań: Reklama dźwignią brzydoty i bałaganu [ZDJĘCIA]
Janusz Pazder: reklamy na Starym Mieście to przemoc i chamstwo!
Poznań: Miasto szpecą reklamy i budki. O estetykę zadba specjalny urząd?

Pozytywnie o pomyśle wypowiada się Dawid Nowak ze stowarzyszenia "Inwestycje dla Poznania". - Od niedawna dokumentujemy działania akcji i zamieszczamy w naszej galerii na profilu facebook "Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania" w galerii "Przed i po" - mówi Dawid Nowak ze stowarzyszenia - Chcemy w ten sposób spowodować, aby więcej osób zainteresowało się otaczającą ich przestrzenią i także zaczęło o nią dbać - mówi i zachęca do udziału w inicjatywie.

- Jestem negatywnie nastawiony do zaśmiecania przestrzeni publicznej. W przestrzeni miasta na wszystko jest miejsce tylko trzeba ją uporządkować. Moje działania związane ze zrywaniem nielegalnych reklam ze słupów i lamp uliczny rozpocząłem już rok temu - opisuje Andrzej Rzewuski.

- Pomysł "Nie bój się zerwać w Poznaniu" bardzo mi się spodobał i mocno mu przyklaskuję - opowiada i namawia także do zgłaszania reklam do straży miejskiej: - Niech ludzie też zgłaszają te firmy do Straży Miejskiej za pomocą formularza na stronie internetowej. To proste i wygodne narzędzie - tłumaczy.

Internetowe wnioski można wysyłać na stronie poznańskiej Straży Miejskiej klikając w przycisk "Zgłoś interwencję przez internet". Pojawi się nieskomplikowany formularz do wypełnienia. W pierwszym punkcie w "kategorii zgłoszenia" należy wybrać "pozostałe". W drugim należy opisać temat i treść zgłoszenia. Tutaj powinny znaleźć się podstawowe informacje o reklamie. Dalej trzeba zaznaczyć na mapie miejsce zdarzenia i podać swoje dane kontaktowe. Dobrze jest również przesłać zdjęcie. Po takiej interwencji trzeba czekać na działania straży miejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski