Od decyzji tamtejszych samorządów oraz poznańskich radnych zależy, czy ten pomysł wejdzie w życie.
– Integracja transportu publicznego oznacza dla pasażerów możliwość korzystania na dużym obszarze z ujednoliconej taryfy biletowej z podstawowym nośnikiem, jakim jest karta PEKA – mówi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM. – Integracja ułatwia konstruowanie bardziej dopasowanych do potrzeb klientów rozkładów jazdy i przebiegu linii oraz – w razie potrzeby – bieżące ich modyfikowanie. Zależy nam bowiem na tym, aby komunikacja zbiorowa była niezawodna, sprawna, a połączenia jak najbardziej dogodne dla pasażerów.
Dyrektor Gosiewski podkreśla, że każdy przypadek integracji komunikacji publicznej należy traktować indywidualnie. - Zarówno przedstawiciele Poznania, jak również gmin, muszą mieć pewność, że integracja będzie w maksymalnym możliwym stopniu korzystna dla mieszkańców, przy uwzględnieniu możliwości finansowych samorządów - wskazuje Gosiewski. - Przedstawiona właśnie propozycja dotycząca integracji kolejnych linii jest punktem wyjścia do wypracowania jak najbardziej optymalnych rozwiązań.
Obecnie ZTM organizuje trzy linie, łączące Poznań z miejscowościami na terenie gminy Kórnik. Są to autobusy nr 511 (do Kamionek przez Szczytniki), 512 (do Borówca przez Szczytniki) i 527 (do Kamionek przez Czapury). – Planowana na sierpień integracja ma objąć cztery linie autobusowe, które kursują z ronda Rataje do przystanku Kórnik Bnin Osiedle oraz Zaniemyśla. To linie nr 501 i 502 do Kórnika oraz 560 i 561 do Zaniemyśla – tłumaczy Agnieszka Smogulecka, rzecznik ZTM. – Rozmowy na ten temat wynikają z woli obu stron, prowadzone są od wielu miesięcy. Z uwagi na przebieg linii nr 560 i 561 włączona jest w nie gmina Zaniemyśl.
Trasy tych linii autobusowych będą zdecydowanie dłuższe, najdłuższą drogę, bo 36-kilometrową, będzie miał do pokonania autobus nr 560. Tymczasem obecnie najdłuższe linie organizowane przez ZTM miały ok. 30 km, a średnia odległość pomiędzy przystankami wynosiła do jednego kilometra, natomiast na nowych liniach przystanki będą oddalone średnio o 1,6 km.
Ze względu na specyfikę wspomnianych czterech linii autobusowych ZTM sugeruje wprowadzenie zmian w taryfie biletowej. Ma ona być dopasowana do potrzeb pasażerów oraz urealnić obecne stawki opłat w odniesieniu do długości tras tych autobusów.
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?