Nową trasą PST tramwaje pojadą we wrześniu. Zobacz postęp prac [ZDJĘCIA]

Maciej Roik
Nowe torowisko Pestki - trwają prace.
Nowe torowisko Pestki - trwają prace. Łukasz Gdak
Od początku września trzy linie tramwajowe mają dojeżdżać do Dworca Zachodniego. Czy tak się faktycznie stanie, zależy jednak od tempa prac na budowie trasy PST.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powody do zadowolenia będą mieli szczególnie mieszkańcy północnej części miasta, którzy do centrum dojadą szybciej.

- Przez Dworzec Zachodni pojadą trzy linie, 12, 14 i 15 - wylicza Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego.

Czytaj także:

Poznań: Hala PST za miesiąc będzie pod szklanym dachem [ZDJĘCIA]

I tak tramwaj nr 12 skręci z dworca w prawo i pojedzie przez Most Dworcowy na rondo Rataje. Trasa linii 15 będzie biegła przez ulicę Grunwaldzką, z kolei "czternastka" zawiezie pasażerów z Dworca Zachodniego na Górczyn.

Trasy tramwajowe będą przebiegać według takiego schematu przynajmniej do czasu zakończenia budowy ronda Kaponiera.

Tramwaje pojadą na dworzec w momencie, gdy definitywnie zakończą się prace, związane z przedłużaniem trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Czy jest na to szansa jeszcze w lipcu?

Poznań: Budowa linii PST do Dworca Zachodniego mocno opóźniona!

Tak, bo obecnie wszystko jest gotowe. Na miejscu trwają ostatnie roboty wykończeniowe, takie jak sadzenie zieleni czy ustawianie ławek.

Roboty związane z przedłużaniem torowiska PST rozpoczęły się w sierpniu 2011 roku. Nowy odcinek trasy PST biegnie od Mostu Teatralnego do Dworca Zachodniego i ma długość około 2 kilometrów. Dodatkowo wybudowano łącznik z torowiskiem na ul. Głogowskiej (część linii jedzie nową trasą z pominięciem obecnego, przeciążonego ruchem torowiska na ul. Roosevelta). Poza tym powstał przystanek na dworcu oraz jeden na wysokości ronda Kaponiera.

Wszystkie prace pochłonęły około 130 mln złotych.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lopez
Też się właśnie nad tym zastanawiałem. Głównym węzłem przesiadkowym jest Most Teatralny. I teraz jeśli ktoś z teatralnego będzie chciał jechać na górczyn to najpierw musi się cofnąć na Słowiańską? Totalny bezsens! Powinni pod teatralnym zrobić przystanek i schody tak jak np na PST.
k
kkko
"Czy jest na to szansa jeszcze w lipcu?" Kiedy ten artykuł był pisany, że teraz go odgrzewacie?
P
Przemek.
"powstał przystanek na dworcu oraz jeden na wysokości ronda Kaponiera" - ale co z tego?
Przecież do czasu wybudowania nowego mostu Uniwersyteckiego i ukończenia prac na Kaponierze nie będzie można z niego korzystać. No i czy faktycznie powstał bo ja go tam nie widzę? Był pomysł aby wykonać tymczasowy przystanek koło mostu Teatralnego. Ale zapadła wokół tego kompletna cisza. Wygląda na to, że pomiędzy przystankami "Słowiańska" a "Dworzec Zachodni" nie będzie przynajmniej przez rok żadnego przystanku.
Kiedyś w projekcie PST był przewidziany przystanek "al. Wielkopolska". Powstały nawet fundamenty, widoczne do dziś. Może powrócić do tego pomysłu?
Dziwię się też, że ciągle nie doczekał się realizacji prawoskręt z Towarowej w św. Marcin i lewoskręt z Gwarnej na Fredry. Po oddaniu do użytku skrzyżowania Matyi - Towarowa trasa tramwajowa na Towarowej i tak pozostanie bezużyteczna przez co najmniej rok.
T
Tey
Czyżby zbliżało się jakieś EURO Rysia?
Podobno w 2025 kaponiera będzie skończona i będzie fontanna z wodotryskiem!
Dodaj ogłoszenie