Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Duże zmiany na Wildzie. Torowisko na ul. 28 Czerwca i Wierzbięcice czeka remont

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Tramwaje otrzymają ciche podniesione torowisko
Tramwaje otrzymają ciche podniesione torowisko Poznańskie Inwestycje Miejskie
Cześć trasy tramwajowej na Wildzie niebawem przejdzie remont. Poznańskie Inwestycje Miejskie analizują oferty pięciu firm, które wpłynęły w ramach przetargu na przebudowy torowisk na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.

Ekipy budowlane mają wejść na odcinek między dawnym dworcem PKS a skrzyżowaniem z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. Tam właśnie będzie przebudowane torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną. Powstanie też węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, zmiany obejmą także jezdnię. Celem nadrzędnym jest zbudowanie takiej linii tramwajowej, która nie będzie blokowana przez samochody.

- Torowisko tramwajowe - poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki - zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni – zapewniają Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Dzięki zastosowanym technologiom będzie bardziej ciche niż dotychczas i w dużej mierze zielone, zaopatrzone w system nawadniający.

Jednocześnie zmiany czekają kamienice przy trasie tramwajowej. Ponieważ przy torach staną słupy trakcyjne i oświetleniowe, to ich dotychczasowe systemy zamocowań będą zdjęte z budynków.

Zobacz też: Zmowa przetargowa w Poznaniu? UOKiK postawił zarzuty Remondisowi i innym firmom działającym na rynku odpadów

To nie koniec zmian - miasto chce zmodernizować stację prostownikową Pamiątkowa, postawić przystanki wiedeńskie przy ul. Świętego Czesława i utworzyć zintegrowany węzeł przesiadkowy przy rynku Wildeckim, który przejmie ruch pasażerski z ulic Wierzbięcice i Górna Wilda.

Na przystankach staną tablice informacji pasażerskiej, a zmodernizowane chodniki otrzymają elementy naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Przy rynku ulokowane będą parkingi rowerowe bike&ride, a po obu stronach torowiska będzie poprowadzona jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy. Przy okazji – ograniczenie prędkości na tej jezdni wynosić będzie 30 km/godz. Jednocześnie przebudowana lub zbudowana od nowa będzie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza.

- Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda/Wierzbięcice – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski