Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: MPK może nas szybciej wozić

Bogna Kisiel
Wydzielenie torowiska na Dąbrowskiego między pętlą Ogrody i Kościelną ułatwi przejazd tramwajów, które stoją w korkach.
Wydzielenie torowiska na Dąbrowskiego między pętlą Ogrody i Kościelną ułatwi przejazd tramwajów, które stoją w korkach. Grzegorz Dembiński
60 proc. poznaniaków stawia na komunikację publiczną. Ale tramwaje i autobusy też stoją w korkach.

- Ta grupa, choć tak liczna, nie należy do uprzywilejowanych - uważa Przemysław Andrzejak ze Stowarzyszenia My Poznaniacy, które wraz z przedstawicielami "Inwestycje dla Poznania" oraz Sekcją Rowerzystów Miejskich od stycznia dyskutuje z urzędnikami o priorytetach dla komunikacji publicznej oraz usprawnieniach.

Czytaj także:
Zbyszko Pawlak: Komunikacja w Poznaniu wymaga zmian
Poznań: Komunikacja ma być tańsza. Nie dla pasażerów, lecz dla... miasta

- Złożyliśmy prawie 100 propozycji usprawnień komunikacyjnych - mówi Paweł Sowa z "Inwestycji dla Poznania". - 20 z nich będzie realizowanych w tym roku. Miasto na ten cel przeznaczyło 500 tys. zł. Pieniędzy może będzie więcej, jeżeli zostanie coś z organizacji Euro.

20 pomysłów to niewiele. Ich autorzy nie potrafią zrozumieć, dlaczego urzędnicy z takimi oporami przyjmują te rozwiązania. Tym bardziej że część z nich nie wymaga dużych nakładów finansowych, a mogą przynieść odczuwalne dla mieszkańców skutki.

- Mniej korków, więcej pasażerów MPK, oszczędność pieniędzy, obniżenie poziomu hałasu, więcej miejsc parkingowych dla mieszkańców - wymienia P. Sowa.

P. Andrzejak daje przykład ul. Dąbrowskiego (na wysokości Kościelnej), gdzie poprzez wydzielenie torowiska można poprawić płynność przejazdu tramwajów. Linii ciągłych kierowcy nie respektują, dlatego proponuje się wprowadzenie tzw. separatorów. Urzędnicy twierdzą jednak, że to niebezpieczne. Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta postanowił, że jedna ulica zostanie w ten sposób eksperymentalnie wydzielona. Decyzja o tym, która to będzie ulica zapadnie w ciągu trzech tygodni.

Niektóre z zaakceptowanych propozycji usprawnień komunikacyjnych:
- priorytet dla autobusu Mieszka I-Słowiańska, Mieszka I-Kurpińskiego, Mieszka I-Szymanowskiego, Al. Wielkopolska-Pułaskiego, Mieszka I-Solidarności;
- usprawnienie przejazdu tramwaju na Dąbrowskiego od Przybyszewskiego do Kościelnej, na Hetmańskiej-Kolejowej;
- wydzielenie torowiska na Dąbrowskiego (pętla Ogrody-Kościelna), Grunwaldzkiej (Matejki-Roosevelta), Św. Marcin (Ratajczaka-Piekary), pl. Wolności (Al. Marcinkowskiego-Ratajczaka);
- buspasy na Grochowskiej, Dąbrowskiego do Przybyszewskiego (na torowisku), Garbary/Mostowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski