Spis treści
Tour de Poznań wciąż kursuje
Wydłużenie tramwajowej "siódemki" było związane z zawieszeniem kursów tramwajów linii nr 4 ze względu na remonty w mieście. Nie bez znaczenia były także zbliżające się wakacje, podczas których część motorniczych było na urlopach.
- Wydłużone kursy wprowadzono od 13 maja. Za wprowadzeniem czasowej zmiany przemawiały względy praktyczne i techniczne. Podczas remontu trasy Kórnickiej konieczne było dopasowanie liczby linii tramwajowych przebiegających ulicą Zamenhofa do zapotrzebowania pasażerskiego oraz możliwości przepustowych tej trasy, tak aby nie dochodziło do zatorów tramwajowych
- tłumaczy decyzję o wydłużeniu trasy Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM Poznań.
Czytaj także: Teren wokół dworca Poznań Wschód stanie się nowym centrum miasta? "Stacja nabierze większego sensu"
"Siódemka" ciągle się spóźnia?
Pasażerowie mieli szereg zastrzeżeń do zmian wprowadzonych przez poznański ZTM. Mieszkańcy Winograd stracili bezpośrednie tramwajowe połączenie z poznańskim dworcem głównym. Dodatkowo mieli oni wątpliwości co do punktualności. "Siódemka", której trasa liczy aż 17,7 kilometra, obsługuje obecnie niemal wszystkie tramwajowe węzły przesiadkowe, w tym Most Teatralny, czy ronda na prawym brzegu Warty.
Rzecznik poznańskiego ZTM odpowiada na brak bezpośredniego połączenia możliwością przesiadki na Starych Winogradach drzwi w drzwi z „siódemki” na „dziesiątkę”. Kursuje ona między innymi do poznańskiego dworca głównego. Można skorzystać także z bezpośredniego połączenia autobusami linii 171.
- Długość trasy w pewnym stopniu może wpływać na punktualność, jednak na linii nr 7 tak się nie stało. Co więcej, w minionych miesiącach zaobserwowaliśmy minimalny wzrost punktualności na tej linii: w kwietniu wynosiła ona 74,1 proc., w maju 74,5 proc., w czerwcu 76,2 proc., a w lipcu: 76,7 proc.
- komentuje Bartosz Trzebiatowski.
Zobacz też: Nowy rozkład jazdy na PKP - już jest wprowadzony, obowiązuje od 3 września do 11 listopada
Kolejne linie tramwajowe będą łączone?
Zapytaliśmy przedstawiciela ZTM, czy skoro "siódemka" pozostała w rozkładzie jazdy, to kolejne linie tramwajowe będą łączone?
- Czasowe, a nawet stałe łączenie dwóch linii w jedną w celu uzyskania poprawy oferty przewozowej jest rozwiązaniem często stosowanym w transporcie publicznym. Przeważnie są to rozwiązania tymczasowe, wynikające np. z zamknięć remontowanych odcinków sieci. Niejednokrotnie są one także wdrażane jako rozwiązania docelowe w ramach działań optymalizacyjnych. Obecnie nie planujemy łączenia innych linii, ale w przyszłości – w zależności od potrzeb – nie można tego wykluczyć
- podsumował Bartosz Trzebiatowski.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obserwuj nas także na Google News
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?