Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM zaproponował zmiany dotyczące linii tramwajowych w Poznaniu. Mieszkańcy nie są zadowoleni i stworzyli petycję

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
Na chwilę obecną petycję podpisało 70 osób.
Na chwilę obecną petycję podpisało 70 osób. Adam Jastrzebowski
Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował nowe zmiany na większości linii tramwajowych. Mieszkańcy nie są zadowoleni z proponowanych zmian i stworzyli petycję.

Spis treści

ZTM zaproponował nowy, stały układ linii tramwajowych. Zmiany mają dotyczyć wielu linii tramwajowych - 3, 13, 15, 16, 5, 8, 17, 9, 11 i 19. Według naszych czytelników najbardziej niekorzystna jest dla nich zmiana trasy linii 15 - ma ona całkowicie odciąć Piątkowo oraz Winogrady od Grunwaldu.

ZTM proponuje zmiany

Linia numer 3, która kursuje z Naramowic przez Winogrady i centrum na Grunwald - pozostanie na tej trasie. Pierwotnie miał być na innej, jednak to połącznie się sprawdziło. "Trzynastka" natomiast wróci na swoją stałą trasę - ze Starołęki PKM przez most Św. Rocha i centrum na Junikowo. Tramwaj będzie miał nieznacznie skorygowaną trasę w centrum – w obydwu kierunkach pojedzie przez Fredry i most Teatralny.

Linia numer 15 ma zmienić swoją trasę z uwagi na to, że Grunwald będzie obsługiwany 4 liniami (1, 6, 13 do Junikowa i 3 do Budziszyńskiej), które według ZTM - w pełni odpowiadają zapotrzebowaniu pasażerskiemu. Tramwaj linii numer 15 zostanie skierowany z Osiedla Sobieskiego trasą PST, przez Kaponierę i zrewitalizowane centrum (Święty Marcin i Aleje Marcinkowskiego), a następnie pojedzie Kórnicką i Górnym Tarasem Rataj do pętli Unii Lubelskiej. "Szesnastka" będzie jeździć z Os. Sobieskiego na Franwo przez pl. Wolności i Gwarną.

Tramwaj linii 5, tak jak obecnie – zapewni dojazd z Górczyna przez Głogowską i Most Dworcowy do Poznania Głównego PKP. Dalej jednak pojedzie przez Towarową i korzystając z możliwości skrętu w prawo – przez Św. Marcin, Marcinkowskiego i Kórnicką. Następnie skręci w lewo i przez Rondo Śródka dotrze do pętli Zawady. Linia nr 8 natomiast wróci na swoją starą trasę - Z Mostu Teatralnego nie będzie skręcać na Roosevelta w kierunku Górczyna, lecz pojedzie prosto, ulicą Dąbrowskiego na Ogrody.

Zobacz też: Oto 15 najciekawszych koncertów w Poznaniu w październiku. Wystąpią gwiazdy!

"Siedemnastka" pojedzie z pętli Górczyn PKM przez Głogowską i zapewni połączenie tej części Poznania z Dworcem Głównym PKP. Następnie będzie kursować przez Towarową i korzystając z możliwości skrętu w prawo – pojedzie przez Św. Marcin oraz Gwarną i Mielżyńskiego w kierunku Garbar. Dalej trasa będzie prowadziła jak dotychczas, przez Środkę, trasę kórnicką i Górny Taras Rataj aż do pętli Starołęka PKM.

Linia numer 9 ma wrócić na swoją stała trasę z Dębca PKM przez Wildę i centrum do pętli Piątkowska. Będzie jednak kursować co 20 minut, z uwagi na utrzymanie obecnej, wysokiej częstotliwości kursowania tramwajów linii nr 11 (co 10 minut). Aby jednak utrzymać w wysokim standardzie komunikację pomiędzy Dębcem i Wildą a centrum, a także w celu zapewnienia drugiej linii na pętli Połabska, uruchomiona zostanie nowa linia nr 19. Tramwaj nr 19 będzie kursował na trasie Połabska – Dębiec PKM wyłącznie w godzinach szczytu, z częstotliwością co 20 minut.

Wszystkie zmiany dostępne są na stronie ZTM.

Petycja mieszkańców

Mieszkańcy Piątkowa oraz Wingrad stworzyli petycję.

- Bezpośrednie połączenie tramwajowe Piątkowa oraz Winograd z Grunwaldem jest potrzebne tysiącom mieszkańców tych dzielnic. Codziennie jeździmy linią 15 do pracy oraz szkół. Dotychczasowa trasa dla wielu, zwłaszcza starszych osób, jest wygodnym połączeniem z cmentarzem Junikowskim. Nadto wielu z nas jest też kibicami, którzy 15-stką “od zawsze” dojeżdżają na Stadion Miejski

- piszą.

- Obecnie dwie linie z pętli Sobieskiego skierowane są w kierunku Rataj: 12 i 16. Propozycja skierowania na w tym kierunku trzeciej linii, 15-stki kosztem odcięcia nas od bezpośredniego połączenia tramwajowego z Grunwaldem w naszym odczuciu jest nieracjonalne

- dodają zbulwersowani mieszkańcy.

Na chwilę obecną petycję podpisało 70 osób. Link do petycji: Sprzeciw wobec propozycji zmiany trasy tramwaju linii 15

Aktualizacja: Już blisko tysiąc podpisów

W poniedziałek, 2 października pod petycją znajduje się już ponad 960 podpisów. Wielu mieszkańców zabrało również głos pod postem na Facebooku Zarządu Osiedla Piątkowo.

- Zmiana trasy 15 to chory pomysł! To jedyny tramwaj bezpośredni w stronę stadionu. 191 i 193 mają nieporównywalnie dłuższy czas przejazdu i na pewno nie będą wystarczające do zastąpienia 15

- zauważa Jagoda.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Wypadki tramwajów zdarzają się dużo rzadziej niż te z udziałem samochodów osobowych. Konsekwencje takich zdarzeń są jednak często znacznie poważniejsze, bo bierze w nich udział więcej osób. Przyjrzeliśmy się najpoważniejszym wypadkom tramwajowym, jakie miały miejsce w Poznaniu. O niektórych przez długi czas mówiło się w całym mieście. Najtragiczniejsze zapadały w pamięć. Zobacz w galerii najpoważniejsze wypadki tramwajowe, które na przestrzeni lat zdarzyły się w stolicy Wielkopolski --->

Największe wypadki tramwajowe w Poznaniu. Te najtragiczniejs...

Turystyczna Wielkopolska - Szreniawa:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski