Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Poznań: Zakończyła się przebudowa przystanku PST przy moście Teatralnym. Wkrótce znów będą zatrzymywać się tu tramwaje [ZDJĘCIA]

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Przebudowany przystanek został dostosowany do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych
Przebudowany przystanek został dostosowany do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych Łukasz Gdak
Dobiega końca przebudowa przystanku PST Most Teatralny. Wszystkie zaplanowane elementy już powstały, teren wokół został uporządkowany, posadzono zieleń. Montowane są tablice informacji pasażerskiej.

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, rozpoczęły się odbiory budowlane. Po ich pozytywnym zakończeniu będzie znany termin oddania do użytku obiektu. Pasażerowie z niecierpliwością na to czekają, ponieważ jadąc z Piątkowa do centrum Poznania tramwajem linii nr 12 lub 14 najwcześniej mogą wysiąść dopiero pod rondem Kaponiera.

– Przystanek będzie spełniał wszelkie standardy, aby jak najlepiej służyć pasażerom – zapewnia Agnieszka Smogulecka, rzecznik ZTM. I dodaje: – W czasie przebudowy powstały dwa perony, każdy o długości 45 metrów. Przystanek w stronę osiedla Jana III Sobieskiego został wyposażony w dwie wiaty przystankowe, a w kierunku Dworca Zachodniego – w jedną. Na przejściach dla pieszych zamontowano sygnalizację świetlną. Na platformach przystankowych przewidziano elementy naprowadzające i ostrzegawcze dla osób słabowidzących i niewidomych.

Zobacz też: Ile osób jeździ na gapę komunikacją miejską w Poznaniu? Nie uwierzysz!

Poza wspomnianymi tablicami informacji pasażerskiej, zaplanowano tutaj elementy Systemu Informacji Miejskiej z uwzględnieniem opisów w alfabecie Braille’a.

– Z poziomu ulicy Roosevelta do przystanku będzie można dotrzeć schodami albo windą, które zostały zlokalizowane w części południowo-zachodniej, czyli bliżej mostu Teatralnego – wyjaśnia Smogulecka. – Na przystanek PST Most Teatralny można także dojść chodnikiem, zaprojektowanym od strony północno-zachodniej.

Cały teren będzie oświetlony i wyposażony w kamery monitoringu wizyjnego.

Dolny peron planowano przebudować wcześniej. Niestety, kolejne dwa przetargi zakończyły się fiaskiem. Na pierwszy nie zgłosiła się żadna firma, na drugi wpłynęły oferty, których wartość znacznie przekraczała budżet przewidziany na tę inwestycję. W tej sytuacji postanowiono, że zadanie własnymi siłami zrealizuje MPK. Miejska spółka do prac przystąpiła jesienią ubiegłego roku.

Przystanek „Pestki” Most Teatralny, który znajduje się na dole, pierwotnie miał charakter tymczasowy. Utworzono go na czas remontu ronda Kaponiera. Został uruchomiony we wrześniu 2013 r.

Maciej Wudarski, poprzedni zastępca prezydenta, który odpowiadał między innymi za komunikację miejską, postanowił jednak, że dolny przystanek pozostanie na stałe. Powód?

– Duża popularność przystanku wśród pasażerów jednoznacznie wskazuje, jak istotną funkcję spełnia on na węźle przesiadkowym Most Teatralny – tłumaczył jesienią ubiegłego roku Wudarski. – Jeśli ludzie chcą z niego korzystać, to powinniśmy im to umożliwić.

Sprawdź też: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby został anulowany? Kiedy się przedawni? Jak napisać odwołanie?

Z analiz ZTM wynikało, że nawet 30 proc. pasażerów, którzy jadą tramwajem z Piątkowa w kierunku centrum wysiada na jednym z trzech przystanków mostu Teatralnego czyli waśnie na wspomnianym dolnym, znajdującym się na Roosevelta (kierunek Kaponiera) oraz na samym moście (kierunek ulica Fredry). Był to główny argument, który sprawił, że postanowiono z prowizorycznego peronu zbudować przystanek z prawdziwego zdarzenia.

– Przebudowa łącznie z wyposażeniem w infrastrukturę towarzyszącą kosztowała około trzech milionów złotych – dodaje Smogulecka.

Zobacz też:

Modertrans chwali się, że to najnowocześniejszy polski tramwaj. Pod koniec listopada po raz pierwszy pokazano w pełni niskopodłogowego Moderusa Gamma. Już wkrótce to właśnie bomby z Modertransu będą wozić pasażerów w Poznaniu.Wiemy już, że Modertrans wygrał w przetargu ogłoszonym przez MPK. Do Poznania trafi 50 tramwajów które będą przypominały model Moderus Gamma. Andrzej Bręczewski, prezes Modertrans, zapewnia jednak, że nie będą ich kopią. Ich całkowity koszt wyniesie 397 mln zł. Modertrans pokonał konsorcjum Stadler Polska Solaris Bus&Coach oraz bydgoską PESĘ.Przejdź dalej, aby zobaczyć, jak Moderus Gamma wygląda w środku --->

Moderus Gamma: Designerski tramwaj z Poznania - ma gniazda U...

Poród na przystanku, pasażer, który wsiadł do tramwaju obłożony cebulą, bo słyszał, że w czasie mrozów trzeba ubierać się "na cebulkę", szaleniec porywający autobus - w dziejach MPK nie brakuje zdarzeń czasem śmiesznych, czasem wzruszających, a czasem strasznych. Zobaczcie w galerii 15 nietypowych zdarzeń, do których doszło w tramwajach, autobusach i na przystankach ----->

15 nietypowych zdarzeń, które spotkały pasażerów MPK Poznań

Sprawdź też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski